הכנסות דלק רכב קפצו, ודיבידנד של 42 מיליון שקל בדרך לאגמון
דלק רכב הגיעה להכנסות של מיליארד שקל ברבעון השלישי, עלייה של 16% לעומת מקבילו. אלה העניקו דחיפה לרווח הגולמי, שעלה ב־34%, ולרווח התפעולי, שעלה ב־32%. החברה תחלק לראשונה השנה דיבידנד של 93 מיליון שקל
מה עשו הישראלים רגע לפני שהוטל הסגר השני באמצע ספטמבר? רכשו כלי רכב. מדו"חות דלק רכב שפורסמו אתמול עולה כי ברבעון השלישי של השנה (יולי־ספטמבר) נמכרו בישראל 61.2 אלף כלי רכב חדשים. מדובר על עלייה קלה בהשוואה לתקופה המקבילה, אז נמכרו בארץ 60 אלף כלי רכב חדשים. לאחר שהוסרו חלק ממגבלות הסגר, מה שאיפשר לציבור לחזור לאולמות התצוגה, הישראלים הוסיפו לקנות מכוניות. באוקטובר נמכרו כמעט 14.6 אלף כלי רכב חדשים, בעוד באוקטובר 2019 נמכרו קרוב ל־14 אלף.
- שמים סגורים, ארנק פתוח: דו"חות דלק רכב מגלים שבישראל חזרו לקנות רכבים
- דלק רכב: "הימשכות המשבר תשפיע על היכולת לספק כלי רכב"
- דלק רכב זינקה ב-14.8%, מניית הבורסה לני"ע טיפסה ב-3.9%
דלק רכב, שבשליטת המנכ"ל גיל אגמון, היא כבר מזמן לא היבואנית הגדולה בארץ במונחי שווי שוק, אבל גם היא נהנתה מהנהירה של הישראלים לאולמות התצוגה. בשלושת החודשים הללו מכרה החברה 4,450 כלי רכב חדשים מתוצרת מאזדה, פורד, ב.מ.וו ומיני, עלייה של יותר מ־26% בהשוואה לכ־3,500 כלי רכב שמכרה ברבעון השלישי של שנת 2019. נתח השוק של דלק רכב ברבעון זה אף עלה מעט ל־6%, בעוד בסוף הרבעון השני הוא עמד על 5%.
מאזדה אחראית ל־69% מהמכירות של דלק רכב
המותג הנמכר ביותר של דלק רכב הוא עדיין מאזדה. החברה מכרה כמעט 3,100 מכוניות ממותג זה, 69% מכלל כלי הרכב שמכרה ברבעון השלישי. זהו זינוק של 27% בהשוואה למכירות ברבעון המקביל, שהסתכמו בכ־2,400 מכוניות מאזדה. גם המכירות של פורד, ב.מ.וו ומיני עלו. מכירות שני המותגים האחרונים צמחו בקרוב ל־18%, מגמה שמעידה כי הישראלים רוכשים יותר רכבי יוקרה.
הכנסות החברה ברבעון זה הסתכמו במיליארד שקל, עלייה של 16%. מכירת כלי הרכב מהווה את עיקר ההכנסות (727 מיליון שקל), ומגזר זה הציג עלייה של 26%. מגזר איכות הסביבה, שבו פועלת החברה באמצעות החברה־הבת ורידיס, הציג עלייה קלה בלבד בהכנסות שהסתכמו ב־202 מיליון שקל. גם כשבוחנים את הרווחיות, התמונה דומה: הרווח המגזרי של מגזר יבוא כלי הרכב עמד על 105 מיליון שקל, מתוך רווחים מגזריים כוללים של כ־156 מיליון שקל.
העלייה בהכנסות דחפה מעלה את הרווח הגולמי ב־34% ואת הרווח התפעולי ב־32%, ואלה הסתכמו ב־186 מיליון שקל ו־155 מיליון שקל בהתאמה.
קפיצה בהוצאות מימון, שעמדו על 14.3 מיליון שקל לעומת הכנסות מימון של 7.2 מיליון שקל ברבעון המקביל, הובילה לכך שהרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון צמח בכ־10%; זה הסתכם ב־103.5 מיליון שקל לעומת 94.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. מבחינה זו מדובר ברבעון חזק עבור דלק רכב, והפעם האחרונה שבה הציגה נתון גבוה יותר בשורה זו היתה ברבעון הרביעי של 2016.
הסגר הראשון הפיל את המכירות והרווח הנקי
בחברה ציינו כי קשה לפצות על המהלומה שספגו מהסגר הראשון שהוטל, שניכרה בתוצאות. בשל הסגר הראשון, המכירות בתשעת החודשים הראשונים של השנה ירדו והסתכמו ב־11.8 אלף כלי רכב לעומת 13.7 אלף בתקופה המקבילה ב־2019. המכירות ירדו ב־4.5% והסתכמו ב־2.7 מיליארד שקל, והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות צנח ב־22% והסתכם ב־204 מיליון שקל בתקופה זו.
לאור התוצאות ברבעון זה, החליטה החברה על חלוקת הדיבידנד ראשונה לשנה זו. החברה תחלק דיבידנד כולל של 93 מיליון שקל, וחלקו של אגמון (45%) יעמוד על כמעט 42 מיליון שקל.
החודש עלתה מניית דלק רכב בקרוב ל־20% ובשלושת החודשים האחרונים עלתה בכמעט 28%. אולם, מתחילת השנה היא ירדה בכ־6.5% וכעת החברה נסחרת בשווי של 1.8 מיליארד שקל.