חברת הדפסת בשר מלאכותי הונפקה בת"א לפי שווי של 170 מיליון שקל
סבוריט גייסה ממשקיעים מוסדיים כ-13 מיליון דולר, שמתווספים לכ-5.5 מיליון דולר שגייסה בחודשים האחרונים; החברה מפתחת טכנולוגיה ייחודית לייצור תחליפי בשר, במטרה לתת מענה לאחת מהמגמות הצרכניות הבולטות היום בשוק
- גרין לנטרן ודיסקונט נכנסים לשוק הטבעוני
- נכנסים לפודטק: בתי ההשקעות מור ומיטב דש ישקיעו כ-3 מיליון דולר ב-SavorEat
- BBB תשקיע בפיתוח המבורגרים מודפסים
שוק תחליפי הבשר מגדיל את נוכחותו בבורסה הישראלית: חברת סבוריט (SavorEat) השלימה הנפקה בבורסת תל אביב לפי שווי של כ-170 מיליון שקל לפני הכסף. ההנפקה זכתה לביקושים גבוהים וסבוריט גייסה 42.6 מיליון דולר מגופים מוסדיים ישראלים -בין היתר מור גמל, פסגות ומיטב דש גמל פנסיה.
את ההנפקה הובילה לאומי פרטנרס חתמים שגם שימשה כחתם מתמחר, ואת החברה ליוו עורכי הדין ממשרד הורן ושות' ורואי החשבון ממשרד קסלמן וקסלמן PwC . בנוסף יצויין כי בין משקיעי החברה נמנים מילניום פודטק בהובלת חנן שניידר.
חברת סבוריט הוקמה ב-2018 על ידי רחלי ויזמן שמכהנת כמנכ"לית, פרופ' עודד שוסיוב המשמש מדען ראשי, ופרופ' עידו ברסלבסקי. מקור הטכנולוגיה של החברה במחקר שנעשה בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית, ולפי רישיון בלעדי למסחור מיישום, חברת המסחור של האוניברסיטה.
החברה מפתחת טכנולוגיה ייחודית לייצור של תחליפי בשר, המשלבת חומרים בפורמולציה חדשנית ממקורות צמחיים, מערכת רובוטית חכמה המאפשרת ייצור של תחליפי בשר באמצעות הדפסה בתלת מימד וצליית המוצר בשיטות בישול מתקדמות. החברה הגישה במספר מדינות בקשות לפטנט על שיטת הייצור של מזון בהדפסת תלת מימד. המוצר הראשון שהחברה מתמקדת בפיתוחו הוא המבורגר ממקורות צמחיים, והטכנולוגיה שהיא מפתחת אמורה לאפשר אופק יצרני למוצרים נוספים ברי קיימא.
סבוריט חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם רשת ההמבורגרים BBB, הכולל ייעוץ והתקנת המערכות במטבחי הרשת כחלק מהליך הפיתוח. התקנת המערכות מהווה פיילוט ראשון מסוגו בישראל ויאפשר לחברה לבחון שיווק שלהן מחוץ לישראל.
הטכנולוגיה של החברה אמורה לאפשר בטיחות מזון גבוהה וזמן מדף ארוך שמצריך תנאי לוגיסטיקה ואחסון נוחים בטמפרטורת החדר.
סבוריט היא חברת הפורטפוליו הראשונה של שותפות המו"פ מילניום פוד-טק אשר השקיעה בה לפני כשלושה חודשים כ-2.5 מיליון דולר. מילניום פוד-טק רושמת רווח מהיר, כאשר אחזקותיה מוערכות ביותר מפי שלושה משווי ההשקעה. סך כל גיוסי החברה טרם ההנפקה הסתכמו בכ-5.5 מיליון דולר, כאשר כ-3 מיליון דולר מתוכם על ידי בתי ההשקעות מור ומיטב דש.
ויזמן מסרה: "אנחנו מאמינים שסבוריט מביאה בשורה אמיתית לשוק תחליפי הבשר באמצעות הטכנולוגיה הייחודית שאנחנו מפתחים. תפיסת העולם שלנו היא כי רק אלטרנטיבות טעימות, איכותיות ובריאות לבשר יצליחו להוביל את השינוי המיוחל של צמצום צריכת בשר. אנחנו מודים למשקיעים שהפגינו אמון בחזון, בטכנולוגיה ובצוות המקצועי שלנו. אנחנו רק בתחילתו של המסע ובטוחים שהגיוס הנוכחי יתרום רבות להתפתחות החברה ויאפשר להציג חידושים רבים בהמשך".
שוסיוב אמר כי "הטכנולוגיה של סבוריט היא צעד משמעותי לקראת מזון בהתאמה אישית, הקטנת עלויות ייצור המזון וצמצום פליטת גזי החממה לאטמוספרה ולעתיד טוב יותר לכדור הארץ".
לפי מקורות בינלאומיים ובהם בנק ההשקעות ברקליס, שוק תחליפי הבשר מגלגל נכון לנתוני 2020 מחזור שנתי של 14 מיליארד דולר - 1% משוק הבשר הכולל - ואילו ב-2029 הוא יגלגל 140 מיליארד דולר ויהווה 10% משוק הבשר הכולל.