בלעדי לכלכליסט
למרות החיסון: סונוביה תנפיק בת"א לפי שווי של 100 מיליון שקל
החברה, ששקלה בעבר להנפיק בארה"ב, השוק העיקרי שלה, פיתחה בד כביס עד 100 פעמים, שלדבריה נותן הגנה של 99% בפני נגיפים ובקטריות
חברת סונוביה מרמת גן, ששקלה להנפיק מניות ברשימה המשנית בארה"ב, תנפיק בסופו של דבר בישראל. ל"כלכליסט" נודע כי החברה תנסה לגייס 30-25 מיליון שקל לפי שווי של 100 מיליון שקל לפני הכסף. התשקיף אמור להיות מאושר בימים הקרובים ברשות ניירות ערך. סונוביה היא חברת טכנולוגיית חיטוי המייצרת מסי בד כביס המעניק הגנה של 99% בפני נגיפים ובקטריות.
- סונוביה שקיבלה אישור FDA למסכה שלה - בדרך לנאסד"ק
- אחרי סטארבקס ובסט ביי: וולמארט תחייב את הלקוחות בחבישת מסיכה
- מפרוץ המגפה ניתנו קנסות למפרי ההוראות בכ-212 מיליון שקל
החיסון לא יעלים מסכות
בחברה מאמינים כי גם לאחר צאת החיסונים נגד הקורונה לשוק, יימשך השימוש במסכות. בנוסף, מוצרי סונובה מיועדים לשימוש בבתי חולים, מרפאות וחדרים נקיים, כך שבחברה מאמינים כי הביקוש למוצריה יגבר, לאור המודעות הגבוהה להיגיינה על רקע הקורונה. מכירות החברה מסתכמות כיום במיליוני דולרים בשנה.
הטכנולוגיה של החברה פותחה בידי פרופ' אהרון גדנקן וד"ר אילנה פרלשטיין מאוניברסיטת בר־אילן. על פי התכנון המקורי, התכוונה סונוביה להתמקד בעיקר בסדינים אנטי־בקטריאליים לשוק של בתי החולים, אך מאז התפרצות נגיף הקורונה היא שינתה כיוון ועברה לייצור מסכות מהבד פרי פיתוחה. מדובר במסכות רב־פעמיות, שאפשר לכבס אותן עד 100 פעמים.
המסכות נמכרות באתר של סונוביה, ועיקר הביקוש הוא בשוק האמריקאי, אף שהן אינן זולות — 70-50 דולר למסכה. על פי נתוני החברה, המסכה מסננת 99% מהחלקיקים שגודלם עד 5 מיקרון ועומדת בתקנים של ארגון הבריאות העולמי (WHO). שיעור סינון זה גבוה מהיכולות של המסכות מדגם N95, שפופולריות מאוד, גם בישראל. עוד, על פי החברה, המסכה שומרת על תכונות ההגנה שלה במשך 65 סבבים של כביסה תעשייתית.
פיילוט עם גוצ'י ושאנל
סונוביה הוקמה ב־2014 וגייסה עד היום 14.5 מיליון דולר, בעיקר באמצעות מענקים מהאיחוד האירופי. בשלב הראשון קיבלה 12 מיליון דולר, כחלק מקבוצת חברות שעסקו בפיתוח הבדים במסגרת פרויקט בן ארבע שנים באירופה. בהמשך קיבלה 2.4 מיליון דולר נוספים מהאיחוד האירופי, כחלק מפרויקט הורייזון, שמטרתו לעודד חדשנות. סונוביה, שמייסדה והמנכ"ל שלה הוא שוקי הרשקוביץ', יזם בתחום הביומד, מעסיקה כיום 20 עובדים.
סונוביה השתתפה השנה באקסלרטור של ענקית הקמעונאות האירופית C&A וקיבלה השקעה של 250 אלף דולר מקרן Plug & Play שלה. במסגרת הפיילוט משולבים בדי החברה הישראלית בבגדים של מותגים מוכרים כמו אדידס, גוצ'י ושאנל. כמו כן, משתתפים הבדים של סונוביה בפיילוט שמבצע יצרן רכב אירופי, לצורך שילובם בכלי רכב אוטונומיים.
יו"ר סונוביה שוקי הרשקוביץ | צילום: יחצ |