הפסד של 37 מיליון שקל בסלקום; 6,000 מנויים הצטרפו לשירות הטלוויזיה
זהו רבעון שמיני ברציפות אותו סלקום מסיימת בהפסד, גולן תרמה 5 מיליון שקל לשורה התחתונה; הכנסות החברה עלו ב-3% והסתכמו ב-956 מיליון שקל, מכירות ציוד קצה עלו ב-19%; החברה גייסה 6,000 מנויי אינטרנט ומעדכנת לראשונה שחיברה 80 אלף מנויים לסיבים אופטיים
סלקום מסכמת את הרבעון השלישי של 2020 עם הפסד של 37 מיליון שקל – כך עולה מהדו"ח שפרסמה הבוקר (ב') חברת התקשורת בניהולו של אבי גבאי. זהו רבעון שמיני ברציפות אותו סלקום מסיימת בהפסד, כאשר את הרבעון המקביל סיימה החברה בהפסד של 2 מיליון שקל. תוצאות הקבוצה כוללות את תוצאות גולן טלקום החל ממועד השלמת עסקת הרכישה בספטמבר, שתרמו 5 מיליון שקל לרווח הנקי.
- מצוקה או מנוף לחץ? למה אקספון לא העבירה את התשלום לסלקום
- סלקום: אקספון לא העבירה לנו את התשלומים לחודש אוקטובר
- ללא מנכ"ל וללא דור 5: ניודי הסלולר של we4G נחתכו בחצי באוקטובר
תוצאות החברה מתפרסמות על רקע אישור בית המשפט בסוף השבוע למכור את מניות בעלת השליטה בסלקום (48%), דסק"ש, לקבוצת משקיעים בראשות מגה אור של צחי נחמיאס, שגבר על בעל השליטה הקודם אדוארדו אלשטיין. במסגרת המהלך, צפויה סלקום לעמוד למכירה.
ההפסד התפעולי הרבעוני הסתכם ב-6 מיליון שקל, בהשוואה לרווח תפעולי של 36 מיליון שקל ברבעון המקביל, לאור פגיעת נגיף הקורונה בהכנסות החברה משירותי נדידה לחו"ל. ה-EBITDA הסתכם ב-231 מיליון שקל, ירידה של 15% לעומת התקופה המקבילה.
הכנסות החברה עלו בכ-3% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-956 מיליון שקל. העלייה מיוחסת לצמיחה של 19% בהכנסות מציוד קצה (ובעיקרם מכשירים סלולריים) שהסתכמו ב-261 מיליון שקל, למרות סגירת מרכזי הסחר והקניונים עקב משבר הקורונה והודות לפעילות האונליין המואצת של רשת חנויות הסלולר דינמיקה. העלייה בהכנסות קוזזה בירידה של 2% בהכנסות משירותים שהסתכמו ב-695 מיליון שקל, לאור הפגיעה בשירותי נדידה (חבילות חו"ל) ותיירות פנים עקב משבר הקורונה. ההכנסות ממגזר הסלולר רשמו ירידה של 5.7% לעומת התקופה המקבילה והסתכמו ב-414 מיליון שקל. ההכנסות מהמגזר הנייח (טלוויזיה, טלפוניה ואינטרנט) עלו ב-5% לעומת רבעון מקביל והסתכמו ב-327 מיליון שקל.
תזרים המזומנים נטו מפעילות שוטפת ירד ב-26% לעומת הרבעון השני והסתכם ב-202 מיליון שקל. השקעות החברה הסתכמו ב-108 מיליון שקל, ירידה של 27% לעומת רבעון מקביל. תזרים המזומנים הפנוי הסתכם ב-44 מיליון שקל, קיטון של 81% לעומת הרבעון השני של 2019. ברבעון המקביל נבע לחברה תזרים ממכירה של תשתית הסיבים לחברת IBC בסכום של 181 מיליון שקל. בנטרול המכירה, התזרים ברבעון המקביל עמד על 53 מיליון שקל. ההון של החברה הסתכם בסוף הרבעון ב-1.918 מיליארד שקל, לעומת הון של 1.629 מיליארד שקל בסוף הרבעון המקביל. העלייה מיוחסת בעיקר למימוש אופציות בסכום כולל של כ-75 מיליון שקל.
החוב ברוטו של החברה עמד בסוף הרבעון על 3 מיליארד שקל, במקביל ליתרת מזומנים ושווי מזומנים של 0.7 מיליארד שקל, כך שהחוב נטו הסתכם ב-2.3 מיליארד שקל. בסוף הרבעון המקביל החוב נטו עמד על 2.23 מיליארד שקל ובסוף רבעון קודם על 1.84 מיליארד שקל. סלקום יהודיעה במקביל לפרסום הדוח על הנפקת אג"ח חדשה בהיקף של עד 400 מיליון שקל באמצעות הרחבה סדרה י"ב. תמורת ההנפקה תשמש לפעילות השוטפת ולמחזור החוב של החברה.
החברה גייסה 6 אלף מנויי טלוויזיה ו-6 אלף מנויי אינטרנט
בתחום הסלולר קפצה מצבת המנויים מ-2.734 מיליון ברבעון הקודם ל-3.641 מיליון, לאור רכישת גולן טלקום שמציבה את סלקום כחברת הסלולר הגדולה בישראל, עם נתח שוק של כ-35%. שיעור הנטישה עמד בסוף הרבעון על 8.7%, לעומת 11.4% ברבעון המקביל. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) עמדה על 45.7 שקל, לעומת רבעון מקביל אז עמדה על 53.2 שקל, לנוכח ירידה בהיקף פעילות הרומינג. במהלך הרבעון השיקה סלקום חבילות דור 5 חדשות.
בתחום הטלוויזיה גייסה החברה 6 אלף מנויים ברבעון, כך שמספרם עמד בסופו על 251 אלף. מדובר על האצה בקצב גיוס המנויים, שכן ברבעון הקודם איבדה החברה 1,000 מנויים וברבעון לפניו גייסה 2,000 מנויים. בתחום האינטרנט גייסה סלקום 6 אלף מנויים במסגרת השוק הסיטונאי, ולראשונה מעדכנת כי ברשותה יש כיום כ-80 אלף לקוחות סיבים פעילים. מצבת החברה בתחום האינטרנט עמדה בסוף הרבעון על 289 אלף. מדובר על האצה בקצב גיוס המנויים, שכן ברבעון הקודם גייסה סלקום 4 אלף מנויים וברבעון לפניו גייסה אלף. סלקום כבר לא פורסת סיבים אופטיים, לאחר שמכרה את תשתית הסיבים העצמאית שלה לחברת הבת IBC, שנכון להיום נגישה לכ-500 אלף משקי בית. במהלך הרבעון נחתם הסכם השקעה לכניסת HOT כשותפה ב-IBC, המותנה בקבלת אישורים רגולטוריים.