"גיים צ'יינג'ר"; החיסון של מודרנה לקורונה יעיל ב-94.5%
זאת לאחר שבשבוע שעבר פייזר דיווחה על יעילות של 90% בחיסון שלה; ישראל חתמה ביוני על הסכם בהיקף של 60 מיליון דולר עם מודרנה; שר הבריאות אדלשטיין: "בשורה מצוינת לאזרחי ישראל - אך אסור לנו להיות שאננים"; מנכ"ל מודרנה: "רגע מכריע בפיתוח החיסון שלנו לקורונה"
אחרי שפייזר כבשה את הכותרות בתחילת השבוע עם התוצאות הראשוניות והחיוביות מניסוי החיסון שלה לקורונה, עכשיו הגיע תורה של יריבתה מודרנה ליהנות מאור הזרקורים. החברה הודיעה היום כי הצליחה להשיג יעילות של 94.5% בניסוח לחיסון בקורונה. מניית החברה מזנקת לאחר ההודעה.
- מנכ"ל פייזר על ההסכם עם ישראל: "העולם מתחיל לחוש תקווה"
- ההסכם עם פייזר ייחתם מחר: "השאיפה שחיסונים ראשונים יגיעו בינואר"
- "העסקה תהיה גדולה מאוד": נתניהו הודיע על מו"מ עם פייזר
ישראל חתמה ביוני על הסכם עם מודרנה, והשקיעה כבר כ־60 מיליון דולר בהבטחת מנות החיסון של החברה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח גם כי בזכות "קשריו האישיים" הוא דואג לכך שישראל תוקפץ לקדמת התור הארוך של המדינות שירצו לקבל את החיסון.
שר הבריאות יולי אדלשטיין: "חברת מודרנה היתה חברת החיסונים הראשונה איתה חתם משרד הבריאות כבר לפני חודשים. הודעת החברה היא בשורה מצוינת לאזרחי ישראל. הפעילות של משרד הבריאות בחודשים האחרונים מוכיחה את יעילותה ואת הצלחתה באיתור, התקשרות ורכישה של החיסונים המובילים בשוק. יחד עם זאת, עדיין דרך ארוכה לפנינו ואסור לנו להיות שאננים".
בקרב משתתפי המחקר נצפו 95 מקרי הדבקה בקורונה, רק חמישה מהם היו בקבוצה המחוסנת, ו-90 בקבוצה שקיבלה את הפלצבו, מתוכם 11 מקרי תחלואה קשה.
התוצאות מצביעות על כך שהחיסון גורם לתגובה החיסונית המגנה על האנשים מפני נגיף הקורונה. בניגוד לחיסון של פייזר שמצריך קירור במינוס 70 מעלות, החיסון של מודרנה נשמר במינוס 20 מעלות.
"ניתוח ביניים ממחקר שלב 3 שלנו נתן לנו את האימות הקליני הראשון לפיו החיסון שלנו יכול למנוע את מחלת הקורונה, וגם למנוע מחלה קשה", אמר סטפן באנקל Stephane Bancel, מנכ"ל מודרנה. לדבריו, "מאז תחילת ינואר אנחנו רודפים אחרי הנגיף מתוך כוונה להגן על כמה שיותר אנשים ברחבי העולם. אני מאמין שזהו גיים-צ'יינג'ר".
בשבוע שעבר, ההערכה בקרב המומחים הבכירים בתחום הייתה שהחיסון של מודרנה, שמשתמש בטכנולוגיית mRNA זהה לזו של החיסון של פייזר, יתגלה גם כבעל שיעור אפקטיביות גבוה, בדומה לאפקטיביות של 90% שפרסמה פייזר.