המגבונים הזניקו את עלבד ואבגול לרבעון שיא נוסף
חברות המגבונים הלא ארוגים סוגרות רבעון שיא נוסף על רקע הקורונה. עלבד עברה לרווח נקי של 45 מיליון שקל, והרווח הנקי של אבגול זינק 277%
חברות המגבונים הלא ארוגים, עלבד ואבגול, רוכבות לרבעון שיא נוסף עם כל ניגוב של כל כפתור מעלית וכל ידית עגלת סופרמרקט. הכנסותיה של עלבד משואות יצחק, שבבעלות מושב משואות יצחק (60.95%), עלו ברבעון השלישי ב־18.9%, והסתכמו בכ־404 מיליון שקל, מהם 365 מיליון שקל נבעו ממכירת מגבונים.
מכירות המגבונים עלו ב־21.6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מנגד, הכנסות עלבד ממוצרי ההיגיינה ירדו מעט מ־40 מיליון שקל ל־39.6 מיליון שקל בגלל ירידות בשערי האירו והדולר מול השקל.
- ההתמודדות עם נגיף הקורונה דחפה את על בד לתוצאות שיא של כל הזמנים
- אבגול צופה רבעון מוצלח בזכות מסיכות קורונה, והמניה זינקה
- אבגול התחילה לייצר בדים למסכות קורונה - הרווח ברבעון השני זינק ב-620%
הביקושים, בעיקר לבדים עבור התעשייה הרפואית (מסכות, חלוקים וכדומה), הגבירו את הרווחיות והובילו את עלבד לרשום רווח תפעולי של 60.6 מיליון שקל ברבעון, שהיווה 15% מההכנסות, בהשוואה להפסד של 5.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה, שירדו בסכום השווה לכ־2% מההכנסות.
הרווח הנקי הסתכם ברבעון ב־45.3 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 34.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.
תוצאות החברה מציגות שיפור בכל רבעוני הקורונה. הכנסות עלבד עלו בתשעת החודשים הראשונים השנה ב־16.8% ועמדו על 1.18 מיליארד שקל. הרווח התפעולי זינק ב־398.6% והגיע ל־140.1 מיליון שקל. עלבד ציינה כי בתקופה זו כמות המגבונים שמכרה עלתה ב־23% על זו שמכרה בתקופה המקבילה, לצד עלייה של 5% בכמות הטמפונים שנמכרו על ידה. עיקר העלייה ממכירות נבעה מהפעילות באירופה ובארצות הברית.
לפני שבוע פרסמה אבגול, חברה גדולה נוספת בתחום, את תוצאותיה לרבעון השלישי. אבגול דיווחה כי הביקושים למוצריה גדלו, וכי לא היה בידה לענות על מלוא הביקושים בשל סגירת אתר הייצור שלה באזור ברקן, לפני שפתחה את אתר הייצור החדש שלה בהודו. סגירת ברקן גרעה מהכנסותיה, שירדו ב־9.3% ברבעון ועמדו על 93.3 מיליון דולר. הרווח התפעולי של אבגול, עם זאת, עלה ב־68.9% ועמד על 15.2 מיליון דולר ברבעון, והרווח הנקי זינק ב־277.3% ועמד על 8.3 מיליון דולר.
אבגול אמנם הציגה ירידה בהכנסותיה בכל תשעת החודשים הראשונים של השנה, שעמדו על 287 מיליון דולר, לאחר שירדו 7.9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, אך הציגה עלייה של 83.7% ברווח התפעולי, שעמד על 51.8 מיליון דולר לתקופה.
גם שערי המניות של שתי החברות זינקו מאז פרוץ הקורונה. עלבד נסחרת בבורסה בתל אביב בשווי 765.2 מיליון שקל, ומנייתה נסקה ב־275% מתחילת השנה וב־362% מאז 15 במרץ, תחילת משבר הקורונה בישראל. אבגול נסחרת בשווי 1 מיליארד שקל, ומנייתה עלתה ב־29% מתחילת השנה, וב־81.73% מאז 15 במרץ השנה.