בזכות הקורונה: הרווח הנקי של תדיראן כבר עקף השנה את הרווח של 2019 כולה
חברת המזגנים סיימה את שלושת הרבעונים ברווח של 85 מיליון שקל לעומת 70 מיליון שקל בשנה שעברה. כעת היא מפתחת תיאבון למחזור של 2 מיליארד שקל בתוך 5 שנים — באמצעות אנרגיה מתחדשת
שנת 2020 מחייכת לתדיראן הולדינגס. בחסות משבר הקורונה היא מציגה תוצאות שיא, המניה מגיבה בהתאם והחברה נסחרת בשווי השוק הגבוה בתולדותיה — 1.87 מיליארד שקל. לפיכך, מגביהה החברה, שבשליטת המנכ"ל משה ממרוד (66.9%), את ציפיותיה.
- 1,200% בתוך 5.5 שנים: הקורונה דחפה את תדיראן לשווי שיא
- משה ממרוד מימש 3% ממניותיו בתדיראן תמורת 38 מיליון שקל
- תדיראן במו"מ לרכישת חברה אירופית להפצת מזגנים ב-80 מיליון שקל
בדו"חות לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של 2020 הציגה תדיראן תוכנית חומש עם יעד למחזור של 2 מיליארד שקל — יותר מפי 2 לעומת המכירות ב־2019. את היעד מתכוונת תדיראן להשיג באמצעות הגדלת נתח שוק בישראל ובחו"ל, פיתוח טכנולוגיות חדשות וכניסה לתחום הלוהט של אנרגיה ירוקה.
תדיראן, שחולשת על 40% משוק המיזוג הביתי ועל 5% משוק המיזוג המסחרי, סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 323 מיליון שקל — זינוק של כ־20% לעומת הרבעון המקביל. מתחילת 2020 צמחו ההכנסות ב־14% והסתכמו ב־790 מיליון שקל. ההכנסות עלו בעיקר בשל מכירת יותר מזגנים — הן כמותית והן בהיקף כספי.
העליה בהכנסות הביאה לעלייה בשיעור גבוה אף יותר ברווח הגולמי, שעלה ב־33% ברבעון וב־25.5% בתשעת החודשים הראשונים של השנה ל־90 מיליון שקל ו־223 מיליון שקל בהתאמה. הירידה בהוצאות השיווק — שכן הלקוחות ששהו בבית לא נזקקו לפרסום כדי להצטייד במזגן — השפיעו על הרווח התפעולי שזינק ברבעון ב־66% לסכום של 52 מיליון שקל, ומינואר הוא עלה ב־57% להיקף של 115 מיליון שקל.
כל אלו הולידו עלייה של 67% ברווח הנקי, הן ברבעון (37.4 מיליון שקל) והן בתשעת החודשים הראשונים של השנה (84.6 מיליון שקל), כשהשיפור ברווח הנקי חד מזה של הרווח התפעולי, בזכות ירידה בהוצאות המימון. למעשה, הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה גבוה מהרווח הנקי של תדיראן הולדינגס ב־2019 כולה, אז הוא עמד על 70.5 מיליון שקל.
על מנת להגיע למחזור מכירות של יותר מפי 2 בתוך חמש שנים, תדיראן מתכוונת להסתער על אירופה, שמהווה 7% משוק המיזוג העולמי וצומחת בקצב של 5% בשנה. עיקר המאמצים יופנו לספרד ופורטוגל. תדיראן בונה גם על הכנסות חוזרות, באמצעות טכנולוגיות מיזוג, שהלקוחות יצטרכו לרכוש אותן שוב ושוב. לשם כך הוקם מרכז חדשנות ונוצר תפקיד חדש של סמנכ"ל טכנולוגיות (CTO).
אך השאיפה העיקרית היא להיכנס לשוק האנרגיה המתחדשת. תחילה להתייעלות אנרגטית בתחום המים החמים והמיזוג, ובהמשך לשוק תחנות הכוח הקטנות. להערכתה, עד 2025 יגלגל השוק הזה 1.75 מיליארד שקל.
ממרוד אמר ל"כלכליסט" כי "נהיה שחקן משמעותי בתחום האנגיה המתחדשת. ב־2013 זכינו במכרז להפעלת תוכנית התייעלות אנרגטית בבתי חולים, וצברנו ידע בנושא. אנו מתכוונים להיכנס גם לתחום חימום המים, בעקבות החלטת הממשלה לעבור לחימום מים בבניינים באמצעות דודים עם משאבות חום – תחום שאנחנו כבר פעילים בו. נבחן גם את תחום תחנות הכוח הפרטיות הקטנות שמופעלות בגז, ובכוונתנו להשתלב גם בגז טבעי, פאנלים סולאריים ואנרגיית רוח".