למרות שהמכירות אונליין הוכפלו - דלתא רשמה ירידה של 14% בהכנסות
המכירות המקוונות של חברת ההלבשה ברבעון ה-3 רשמו עלייה של 97%, אך ההכנסות הכוללות הסתכמו ב-382.9 מיליון דולר, לעומת 446 מיליון דולר ברבעון המקביל; הפגיעה נבעה מהפסקת פעילות הייצור של מפעלי החברה עקב גל שני של הנגיף ומסגירת חנויות בכל העולם; דלתא לא צפויה לחלק דיבידנד לשנת 2020 ומנעה מלספק תחזית כספית להמשך השנה
משבר הקורונה פגע ביצרנית ההלבשה התחתונה דלתא גליל ומכירות החברה ירדו ב-14% ברבעון השלישי לשנת 2020. הפגיעה נבעה מהפסקת פעילות הייצור של מפעלי החברה ומסגירת חנויות בכל העולם, שפגעה במכירות.
- הסטארט־אפ הישראלי ByondXR יקים חדרי תצוגה וירטואליים עבור דלתא גליל
- הכנסות דלתא ברבעון השלישי עלו ב-20% ל-446 מיליון דולר
- דבח פועל להנפקת דלתא ישראל לפי שווי של 700 מיליון שקל
מאמצע מרץ נסגרו באופן זמני חנויות דלתא ופיקס בישראל לצד חנויות שיסר, אמיננס, ספלנדיד ו-7for all mankind בעולם. בספטמבר נסגרו החנויות שנית עקב הטלת סגר נוסף בישראל, כשגם באירופה הוטלו הגבלות חלקיות על המסחר. בצרפת נסגרו כל חנויות החברה ב-30 באוקטובר ובבריטניה נסגרו החל מ-2 בנובמבר.
כמו כן, חלק מלקוחות החברה הודיעו על דחיית הזמנות או ביטול לאור הירידה בביקושים. החברה מדווחת כי חלק מלקוחותיה הודיעו באופן חד צדדי על הארכת ימי אשראי של 60 יום מעבר לתקופת האשראי הרגילה.
המכירות המקוונות של דלתא רשמו עלייה משמעותית של 97%, אך הן לא הספיקו כדי למנוע ירידה בסך ההכנסות ביחס לרבעון המקביל. עיקר העלייה במכירות המקוונות בישראל נרשמה בחודשים מרץ-אפריל. במאי עד יולי נמשכה הצמיחה מול שנה שעברה אך בצורה מתונה יותר עקב פתיחת החנויות. באוגוסט נהנתה החברה מצמיחה גבוהה במכירות האונליין שמיוחסת לירידה בתנועת הנוסעים לחו"ל, ובחודש ספטמבר מוסברת הצמיחה, בעקבות הטלת הסגר השני. באתרי החברה בחו"ל המגמה הייתה זהה.
דלתא השקיעה במהלך המשבר מאמצים לחיזוק המכירות המקוונות שלה ובתחילת אוקטובר רכשה את חברת Bare Necessities, חברת אי קומרס, קמעונאית מובילה בארה"ב, בתמורה ל-12 מיליון דולר. החברה משווקת הלבשה תחתונה ממותגת במעל 160 מותגים בקטגוריות הלבשה תחתונה ובגדי ים לנשים, מחטבים, הלבשת שינה וגרביים.
מכירות החברה ברבעון השלישי הסתכמו ב-382.9 מיליון דולר, לעומת מכירות של 446 מיליון דולר ברבעון שלישי 2019. הירידה נבעה בעיקר מנסיגה במכירות החטיבה גלובלית פלח שוק עליון, דלתא מותגי פרמיום ובדלתא ארה"ב. סגירת החנויות הביאה לירידה בהיקף המכירות בעיקר במספר לקוחות גדולים של החברה, ומכירות נמוכות יותר של רשתות עקב סגירת חנויות, שקוזזו חלקית על ידי מכירות אי קומרס לאותן לקוחות.
החברה מעריכה כי מגפת הקורונה הביאה לפגיעה במכירות ברבעון השלישי של כ-60 מיליון דולר, אך ההשפעה על הרווח התפעולי מתחילת השנה הייתה זניחה, לאור המכירות המקוונות שמאופיינות ברווחיות גולמית גבוהה וצעדי התייעלות שבוצעו בחברה.
השפעת הקיטון במכירות התבטאה בירידה של 4% ברווח הגולמי שעמד על 146 מיליון דולר בסוף הרבעון. שיעורו מהמכירות גדל ל-38% לעומת 34% ברבעון מקביל, בעיקר משיפור ברווח הגולמי בלדתא ישראל, הודות לשיפור בקולקציית המוצרים, תמהיל המוצרים ועלייה במכירות המקוונות. כמו כן, גדל שיעור הרווח הגולמי ברבעון השלישי בדלתא מותגים אירופאיים, עקב שינוי בתמהיל המוצרים.
הרווח תפעולי של דלתא עלה ברבעון ב-26% ועמד על כ-33.6 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 26.7 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד. העלייה בתפעולי נבעה משיפור בשיעור הרווח הגולמי וכן מצעדי התייעלות שנקטה החברה במהלך משבר הקורונה. החברה דיווחה על רווח נקי של 19.5 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 14 מיליון דולר ברבעון מקביל.
דלתא לא צפויה לחלק דיבידנד בגין שנת 2020 ובניגוד להרגל גם נמנעה מלספק תחזית כספית להמשך השנה, בשל אי הוודאות סביב המגיפה, אך העריכה כי תמשיך להציג רווחיות גם ברבעון הרביעי של השנה.