אלקטרה צריכה: זינוק של 222% ברווח במגזר מוצרי הצריכה החשמליים
הריתוק לבית דחף לעלייה בצריכת מוצרי חשמל - הכנסות החברה ברבעון השלישי עלו ב-20.8% ל-741.2 מיליון שקל; הרווח שרשמה אלקטרה צריכה בגין מכירת גולן טלקום לצד שיפור ברווח התפעולי, הובילו לעלייה חדה של 72.2% ברווח הנקי ל-219.2 מיליון שקל
משבר הקורונה המתמשך והמעבר לעבודה בבית ממשיכים להשפיע לטובה על חברות מוצרי החשמל שנהנות מעלייה בביקושים. אלקטרה מוצרי צריכה פרסמה הבוקר תוצאות חיוביות לרבעון השלישי של 2020 שהושפעו גם ממכירת גולן טלקום.
- לאחר מכירת גולן טלקום: אלקטרה צריכה מחלקת דיבידנד של 300 מיליון שקל
- בתמורה ל-40% ממניות המפעל באשקלון: Bosch תשלם לאלקטרה צריכה 8 מיליון יורו
- אלקטרה צריכה: המכירות באינטרנט זינקו ב-312% ברבעון
החברה, שבבעלות האחים זלקינד, חילקה בתחילת ספטמבר דיבידנד בהיקף 30 מיליון שקל ובסוף ספטמבר חילקה 300 מיליון שקל נוספים בהמשך לרווח שרשמה ממכירת גולן טלקום. אלה מתווספים לדיבידנד של 30 מיליון שקל שחילקה החברה בחודש אפריל השנה.
בתקופת הטלת המגבלות, אלקטרה הגבירה את הפעילות של מכירת מוצרי החשמל באתר האינטרנט על מנת להתמודד עם המגבלות, הוציאה חלק מהעובדים לחל"ת וביצעה מהלכי התייעלות, אשרו סייע לה לעמוד ביעדי הרווחיות בתקופת המגבלות.
הכנסות אלקטרה מוצרי צריכה ברבעון השלישי של 2020 עלו בכ-20.8% לכ-741.2 מיליון שקל. העלייה בהכנסות נבעה מעלייה במחזור המכירות של מגזרי פעילות הקמעונאות החשמל ומוצרי צריכה חשמליים. הביקושים הגבוהים למוצרי חשמל ביתיים ומזגנים לצד העלייה במכירות ברשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק - השפיעו על הרווח הגולמי של אלקטרה צריכה, שעלה ברבעון ל-182.7 מיליון שקל (24.7% מהמכירות) לעומת 128.8 מיליון שקל (21% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.
השיפור בהכנסות נבע מחיזוק ערוצי המכירה של מוצרים מיובאים, מזגנים ומוצרי חשמל, תוך בידול מוצרי הפרימיום של החברה. לכך תרמה עלייה במכירות של מותגי יוקרה מיובאים כמו Mille וליבר, ומכירות של סדרות מתקדמות יותר בתחום המיזוג.
במגזר מוצרי צריכה חשמליים, רשמה אלקטרה צריכה מכירות של 350 מיליון שקל המהוות עליה של 8.7% ביחס לרבעון מקביל 2019. העלייה בהכנסות נבעה מעלייה בתחום פעילות המזגנים בארץ ובייצוא לחו"ל, ומעלייה במכירות מוצרי חשמל. בעקבות זאת, החברה רשמה רווח של 34.3 מיליון שקל במגזר מוצרי הצריכה החשמליים, זינוק של 222% לעומת רווח מגזרי של 10.7 מיליון שקל ברבעון מקביל.
במגזר קמעונאות חשמל - רשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק – עלו המכירות ברבעון השלישי של השנה ב-31% והסתכמו ב-435 מיליון שקל. המכירות למ"ר בחנויות זהות ברבעון השלישי הסתכמו ב-4,238 שקל למ"ר בממוצע חודשי לעומת 3,384 שקל למ"ר בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-25.5%. הרווח במגזר הקמעונאות הוכפל ל-28.4 מיליון שקל, לעומת כ-12.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.
כתוצאה מעלייה במכירות, ביצעה אלקטרה יותר הובלות לבתי הלקוחות ולנקודות המכירה וכתוצאה מכך גדלו הוצאות המכירה והשיווק שלה ברבעון ב-15% והסתכמו ב-121 מיליון שקל (כ-16.3% מהמכירות). שורת המכירות והשיווק הושפעה גם מהעלייה במכירות וברווחיות ברשתות החשמל שהגדילו את שכר העובדים, לצד עלייה בהוצאות הפרסום.
הרווח התפעולי זינק ל-53.8 מיליון שקל (כ-7.3% מהמכירות), לעומת רווח תפעולי של 2.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווח שרשמה החברה בגין מכירת גולן טלקום וכן שיפור ברווח התפעולי הובילה לעלייה חדה של 72.2% ברווח הנקי והוא עמד על 219.2 מיליון שקל. ה-EBITDA של החברה ברבעון הוכפל ל-71 מיליון שקל, לעומת 35 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.