יצרנית השייקים שבה מושקעת קופ"ח כללית כבר שווה 70 מיליון שקל
חברת NGS שפיתחה שייקים המכוונים להשפעה על נתוני הגובה של ילדים השלימה גיוס הון בבורסה האוסטרלית במטרה להתרחב לשווקי אסיה ולהיכנס לתחום תזונת הספורט לצעירים - את מוצריה בהודו משווקת יונליבר. בין בעלי המניות הגדולים: קופת חולים כללית והדסה ביימל
החברה הישראלית NGS Nutritional Growth Solutions השלימה השבוע בהצלחה הנפקה בבורסה האוסטרלית. NGS, המייצרת שייקים חלביים מבוססי חלבונים שנבדקו קלינית כמשפיעים על נתוני הגובה והמשקל של ילדים, גייסה במסגרת ההנפקה 7 מיליון דולר אוסטרלי (כ-17 מיליון שקלים) במחיר למניה של 20 סנט אוסטרלים ולפי שווי של כ-19 מיליון דולר אוסטרלי (כ-45 מיליון שקלים).
מאז ההנפקה ביום שישי האחרון זינקה מניית NGS בכ-50% ושווי השוק שלה כבר עומד על כ-29 מיליון דולר אוסטרלי (כ-70 מיליון שקלים). תמורת ההנפקה עתידה לשמש לצרכי שיווק ומכירות, מיתוג, השקת מוצרים חדשים וכן למחקר ופיתוח והתרחבות לשווקים נוספים.
- רשת תוספי התזונה GNC הגישה בקשה לפשיטת רגל
- "הלקוח מחפש עכשיו מרחב בטוח וקניה מהירה - צריך לאפשר זאת"
- יוניליוור תחל למכור בארץ מיונז בצנצנת מפלסטיק ממוחזר
חברת NGS הוקמה ב-2013 על ידי פרופ' משה פיליפ, אנדוקרינולוג ומומחה בתחום הגדילה של ילדים ופרופ' רענן שמיר, גסטרואנטרולוג ילדים ומנהל מכון גסטרואנטרולוגיה בשניידר. מנכ"לית החברה היא לירון פנדל, אשר הצטרפה לרופאים עם הקמת החברה.
בעלי המניות הגדולים ב-NGS הם קופת חולים כללית, באמצעות חברת מור יישום מחקרים (המחקר הקליני שהובילו פרופ' פיליפ ופרופ' שמיר בוצע בבית החולים שניידר שבבעלות הקופה) שהחזיקה ערב ההנפקה ב-30% מהמניות (דוללה לכ-15%), חברת הדסה ביימל רוקחות וטבע (שפיתחה בין היתר את 'חיזוקית' של הדס) שהחזיקה ב-30% נוספים והרופאים אשר פיתחו את השייקים. משרדי החברה יושבים בתל אביב והיא מעסיקה 13 עובדים בישראל ובארה"ב.
המחקר הקליני שעל בסיסו פותח המוצר שבוצע כאמור בבית החולים שניידר, התמקד בילדים בטווחי הגילאים 9-3, שזהו גם קהל היעד של השייקים (הנמכרים תחת המותג "Healthy Height"). החברה מוכרת היום בעיקר בשוק האמריקאי (השיווק העיקרי בארה"ב מתבצע דרך הפלטפורמה של Amazon) אך הבחירה בהנפקה בבורסה האוסטרלית הגיעה על רקע רצונה להתרחב לשווקי אסיה. בארץ משווקים מוצרי החברה תחת השם 'פרו אפ'.
שוק תוספי התזונה מבוססי החלבון לילדים בו מוערך לבדו ב-2.2 מיליארד דולר עם שיעור צמיחה שנתי מוערך של 10%. בנוסף, NGS משווקת את השייקים שלה גם בשוק ההודי דרך שותפות בלעדית עם יונליבר שרכשה את הזכויות לשיווק המוצר מענקית התרופות GSK, עמה ביצעה NGS את ההתקשרות המקורית.
מחזור המכירות של NGS עמד בשנת ההשקה, 2018, על 530 אלף דולר, גדל ל-1.2 מיליון דולריב-2019 ולפי דוחות המחצית הראשונה שפרסמה החברה עמד היקף המכירות החצי שנתי על מיליון דולר - היא עתידה לסיים את 2020 עם מכירות בהיקף של 2 מיליון דולר.