הילדים תקועים בבית - רווחי חברת הצעצועים הגדולה בעולם נסקו ב-450%
מאטל, יצרנית בובות הברבי, רשמה רבעון 3 פיסקאלי שהכה את התחזיות: ההכנסות זינקו ב-10%, העלייה הגדולה של החברה מזה עשור; מכירות מוצר הדגל, בובת הברבי, נסקו ב-29% ל-532.2 מיליון דולר, הסכום הגבוה ביותר מאז 2003; מנכ"ל החברה מזהיר כי הביקוש לחגים הקרובים עלול לעלות על ההיצע; מניית מאטל ממריאה בניו יורק
- הסגר שלח מיליונים ללגו – החברה פותחת 120 חנויות חדשות
- צעצועים OUT כפפות חד-פעמיות IN: היבוא מסין חוזר לטרום המשבר, אך בתמהיל שונה
- דיסני רוצה למכור את מוצרי אנה ואלזה גם לבני נוער
מתחילת 2020 המניה ירדה ב-4%, אך העליות החזקות היום לאחר הדוחות הביאו להיפוך מגמה. המניה צללה ב-50% מסוף פברואר ועד אמצע מרץ, אך מאז התאוששה בעקביות וכבר שבה למחירה טרם המשבר מעל ל-14 דולר למניה.
ולנתוני הרבעון החולף: הרווח הנקי עמד על 316 מיליון דולר או 91 סנט למניה, בהשוואה ל-70.6 מיליון דולר או 20 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. צפי האנליסטים עמד על רווח נקי 39 סנט למניה. הרווח המתואם עמד על 95 סנט למניה בהשוואה לצפי של 39 סנט למניה.
ההכנסות זינקו ב-10% ל-1.63 מיליארד דולר מ-1.48 מיליארד דולר ברבעון המקביל, העלייה הגדולה בהכנסות מזה עשור. תחזיות האנליסטים עמדו על 1.465 מיליארד דולר.
מכירות מוצר הדגל של החברה - בובות הברבי, נסקו ב-29% ל-532.2 מיליון דולר, הנתון הגבוה ביותר של מאטל מאז 2003. בחברת מחקר השוק NPD אומרים כי הביקוש לצעצועים אמור להתעצם, מאחר ומשפחות עמידות שנאלצות לבטל או לדחות חופשות שתיכננו לחגים הקרובים (חג ההודיה, כריסמס) מוציאות כספים על אלטרנטיבות אחרות שיעסקו את הילדים.
מנכ"ל מאטל ינון קרייז Ynon Kreiz אמר כי הוא מצפה שהביקוש לבובות הברבי ימשיך לזנק גם בתקופת החגים ברבעון הנוכחי, אך מזהיר כי הוא עלול לעלות על ההיצע. "אנחנו לא בטוחים שנצליח לעמוד בביקוש הצרכנים", הבהיר.