$
שווקי חו"ל

המשבר לא הגיע לאסוס: הרווחים המריאו ב-329% בשנה החולפת

קמעונאית האופנה הבריטית דיווחה על 3 מיליון לקוחות חדשים בשנה הפיסקאלית האחרונה. בשל שינוי דרמטי בהרגלי הקנייה - הקורונה הובילה לירידה ברכישת בגדים חגיגיים ומנגד לעלייה בקניית בגדי פנאי - אותם נוטים הלקוחות פחות להחזיר; לחברה יש כיום 23.4 מיליון לקוחות, מתוכם מעל 7 מיליון בבריטניה שאחראית למרבית ההכנסות; הרווח לפני מס בשנה החולפת עמד על 142 מיליון פאונד

שירות כלכליסט 12:3714.10.20

קמעונאית האופנה הבריטית אסוס ASOS, שפועלת באופן מקוון, הודיעה כי בשנה הפיסקאלית האחרונה (שתמה באוגוסט) נוספו לה 3 מיליון לקוחות, והרווח השנתי שלה עלה בשיעור חד, הודות להורדות מחירים ושיעור החזרות נמוך יותר של פריטים שנרכשו בתקופה הקורונה. יחד עם זאת, המניה צוללת ב-7% בלונדון.

 

לפי הודעת החברה, יש לה כיום 23.4 מיליון לקוחות, מתוכם מעל 7 מיליון בבריטניה שאחראית למרבית הרווח. עוד דיווחו באסוס כי המכירות ברחבי העולם עלו בשנה הפיסקאלית ב-19% ל-3.26 מיליארד פאונד (לעומת השנה הפיסקאלית שהסתיימה באוגוסט 2019), בעוד שהרווח לפני מס זינק ב-329% ל-142.1 מיליון פאונד.

 

 

המשלוחים של אסוס המשלוחים של אסוס צילום: fashionnetwork

 

לפי אסוס, הרגלי הקנייה השתנו בעקבות הקורונה והרכישות מבטאות את השינוי באורח החיים, כך שנרכשו פחות בגדים חגיגיים ויותר בגדי פנאי, שאותם גם נוטים פחות להחזיר. שיעור ההחזרות בשנים הקודמות היה כל כך גבוה, שב-2019 שקלו בחברה לאסור על 'מחליפים סדרתיים' לעשות זאת.

 

עם זאת, בחברה ציינו כי שולי הרווח ירדו בשיעור קל והזהירו מהביקוש העתידי, שכן "המצב הכלכלי וסגנון החיים של אנשים בשנות ה-20 לחייהם עדיין משובשים" בשל משבר הקורונה.

 

"לאחר תוצאות שיא במחצית הראשונה של השנה, במהלכה התקדמנו בשיפור הביצועים של השנה הפיננסית הקודמת, המחצית השנייה תאופיין על ידי התגובה שלנו לקורונה", הגיב המנכ"ל ניק בייטון. "אני מרוצה מהשיפורים שביצענו השנה אך נותרה לנו עוד עבודה כדי שנוכל להמשיך ולהתקדם. החיים של בני העשרים ומשהו לא צפויים לחזור לשגרה עוד זמן מה, אסוס תמשיך להגיב ולהתאים עצמה כדי להישאר כמנהיגה עולמית בשוק קמעונאות האופנה המקוונת", הוסיף המנכ"ל.

x