נייקי הכתה בתחזיות, מכירות האונליין זינקו ב-82%; "הדיגיטל הוא הנורמלי החדש"
ענקית מוצרי ואופנת הספורט סיימה את הרבעון הפיסקאלי הראשון עם מכירות של 10.58 מיליארד דולר ורווח של 86 סנט למניה - האנליסטים ציפו להכנסות של 9.13 מיליארד דולר ורווח של 47 סנט למניה; המנכ"ל דונהיו על המעבר לאונליין: "הצרכן היום הוא מקובע על הדיגיטל ופשוט לא מתכוון לחזור אחורה"
נייקי הכתה בתחזיות האנליסטים בדוח המסכם של הרבעון הפיסקאלי הראשון - המניה קפצה ב-13% במסחר המאוחר בניו יורק לרמת שיא של 132 דולר. ענקית מוצרי הספורט נייקי דיווחה על זינוק במכירות המקוונות, שעזרו לפצות על הירידה במכירות בחנויות הפיזיות שנסגרו בשל המגיפה.
- הקורונה מכה בנייקי: הפסד לא צפוי וצניחה של 38% במכירות
- מייקל ג'ורדן ונייקי יתרמו 100 מיליון דולר לקידום שוויון וצדק חברתי
- מה שסרט אחד בנטפליקס יכול לעשות למכירת נעליים
יצרנית בגדי הספורט הגדולה בעולם דיווחה כי בחודשים יוני-אוגוסט המכירות המקוונות המשיכו לעלות, זאת על אף שבתקופה זו נפתחו מחדש מרבית החנויות של הרשת. בסיכום הרבעון זינקו המכירות אונליין ב-82%, מול עלייה של 1% בלבד במכירות הכלליות.
לאחר פרסום הדוח אמר המנכ"ל ג'ון דונהיו (John Donahoe) בין היתר כי המעבר של הצרכנים לדיגיטל מחייב היערכות מתאימה: "אנחנו יודעים שהדיגיטל הוא הנורמלי החדש. הצרכן היום הוא מקובע על הדיגיטל ופשוט לא מתכוון לחזור אחורה".
החברה רשמה ברבעון רווח נקי של 1.52 מיליארד דולר או 95 סנט למניה, לעומת 1.37 מיליארד דולר או 86 סנט למניה ברבעון המקביל – צפי האנליסטים עמד על רווח של 47 סנט למניה.
ההכנסות הסתכמו ב-10.58 מיליארד דולר, בהשוואה ל-10.66 מיליארד דולר ברבעון המקביל, וגם במקרה זה מעל הצפי בשוק שעמד על 9.13 מיליארד דולר. לפי הודעת החברה, המכירות חזרו לצמוח בשווקים מרכזיים כמו סין, יפן, דרום קוריאה, בריטניה וגרמניה.
בה בעת, המכירות בצפון אמריקה – השוק הגדול ביותר של החברה – נפלו ב-2% ברבעון ל-4.2 מיליארד דולר. עוד מסרה החברה כי בין הפריטים הנמכרים ביותר שלה נמנים נעלי אייר מקס 90 וקולקציית בגדי היוגה שהשיקה לאחרונה.
נייקי החלה ביוני בתכנית אגון מחדש של הפעילות שלה, כולל שינוי קטגוריות המוצרים שלה ופיטורי מאות עובדים, ביניהם 500 עובדים במטה באורגון. מת'יו פרינד, סמנכ"ל הכספים של החברה אמר כי תכנית האגון מחדש תוביל לעלות חד פעמית של בין 200-250 מיליון דולר, אך תאיץ את הצמיחה בחטיבה הדיגיטלית.