גולף סגרה את הרבעון השני ברווח הודות לצמצום הוצאות והוצאת עובדים לחל"ת
הרווח הנקי עלה בכ-43% לעומת הרבעון המקביל, למרות ירידה של כ-24% במכירות, בשל סגירת החנויות בתקופת הסגר. הקבוצה מדווחת על שיפור במרכזי המסחר הפתוחים ובחנויות ברחובות - לעומת אלה שבקניונים
סגירת חנויות הקבוצה פגעה בגולף בצורה משמעותית, והמכירות בתחום האופנה ואופנת הבית ירדו ברבעון שני ב-113 מיליון שקל, ובמחצית הראשונה ב-60 מיליון שקל. זאת למרות המכירות המוגברות בפלטפורמות המקוונות של הקבוצה - באתרי גולף אנד קו, גולף אנד קידס, טופשופ וכיתן. על אף הירידה במכירות, גולף סיימה את הרבעון השני עם עלייה ברווח הנקי ל-23.3 מיליון שקל לעומת 16.3 מיליון שקל ברבעון מקביל, אך עברה להפסד של 11.3 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2020 לעומת רווח של 1.7 מיליון שקל בתקופה מקבילה 2019.
- אייל גרינברג, בנה של ג. יפית, ימונה למשנה ליו"ר גולף
- רכישות חריגות של 4.99% ממניות גולף הקפיצו את המניה ב־4.5%
- גולף: ההפסדים העמיקו, 200 עובדים עדיין בחל"ת בשל הקורונה
מכירות הקבוצה ירדו ברבעון השני ב-24% והסתכמו ב-182 מיליון שקל לעומת 241.3 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. הירידה נבעה מהאטה במכירות בשני תחומי הפעילות של החברה – אופנת הבית ואופנת ההלבשה - וקוזזה בעליות במכירות עדיקה ובמכירות אתרי האונליין של הקבוצה.
גולף אמנם מציגה שיפור מסוים בפדיון למ"ר בחנויות הזהות של תחומי ההלבשה והלבשת הבית, אך החברה לא חושפת את הנתונים - כולל ימי סגירת החנויות - אלא מפרסמת נתוני חנויות זהות בנטרול תקופת הסגר. כלומר, הפדיונות של החודשים מרץ (שהחנויות היו פתוחות בו בשבועיים הראשונים) ושל אפריל, אינם נכללים בנתונים. מ-8 במאי ועד 30 ביוני עלה הפדיון למ"ר בחנויות הזהות ל-1,164 שקל ברבעון שני 2020 לעומת 1,102 בתקופה מקבילה 2019.
מכירות תחום ההלבשה קטנו ל-50.5 מיליון שקל לעומת כ-91.5 מיליון שקל ברבעון המקביל, והרווח במגזר ההלבשה הצטמצם ל-8.5 מיליון שקל. מכירות אופנת הבית הסתכמו בכ-90.7 מיליון שקל לעומת כ-123.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, והרווח במגזר עלה ל-15 מיליון שקל לעומת 12.7 מיליון ברבעון מקביל. לעומת הירידה במכירות חנויות קבוצת גולף, עדיקה שבבעלותה שיפרה את המכירות ברבעון לכ-40.9 מיליון שקל לעומת כ-26.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, בשל צמיחה בפעילות בישראל ובארה"ב. הרווח של עדיקה זינק ל-5 מיליון שקל ברבעון לעומת רווח של 1.3 מיליון שקל ברבעון מקביל.
סגירת חנויות הקבוצה אמנם פגעה במכירות גולף אך גם קיזזה את הוצאות המכירה והשיווק של הקבוצה ל-76 מיליון שקל,וזאת ביחס להוצאות של 123.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתקופת סגירת החנויות, עם התפשטות נגיף הקורונה, פעלה גולף לצמצום ההוצאות והוציאה עובדים לחל"ת. פעולות אלה עזרו לחברה לצמצם הוצאות הנהלה וכלליות ל-8.2 מיליון שקל לעומת 9.8 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד.
גולף מדווחת כי מאז פתיחת החנויות ניכר שיפור במכירות חנויות הממוקמות במרכזי המסחר הפתוחים וברחובות, והמכירות בהן עולות על אלה שבתקופה המקבילה אשתקד. אך מנגד, בחנויות שבקניונים הסגורים ניכרת חולשה יחסית לעומת המכירות בתקופה המקבילה אשתקד, אשר נובעת בעיקר מירידה בכמות המבקרים בקניונים. גולף מפעילה 331 חנויות בפריסה ארצית, חלקן במתכונת של חנות בתוך חנות. במהלך המחצית הראשונה סגרה הקבוצה 15 חנויות ופתחה 8 חנויות חדשות.
הרווח הגולמי של הקבוצה ירד ברבעון השני ל 115.5 מיליון שקל לעומת כ-157 מיליון שקל. עודפי מלאי וסחורה שמכרה החברה בהנחות פגעו בשיעור הרווח הגולמי שירד ברבעון ל-63.4% לעומת 65% ברבעון מקביל. הרווח התפעולי עלה ל-29 מיליון שקל לעומת 23 מיליון שקל בתקופה מקבילה.