פרסום ראשון
קב' לפידות-דן-אפיקים-אלקטרה זכתה במכרז של פרויקט הנתיבים המהירים
מדובר במכרז להפעלת חניונים ומערך שאטלים, שעלותו 2.5 מיליארד שקל; העבודות יחלו תוך שנה ויסתיימו תוך שנתיים וחצי; הפרויקט יכלול הקמת נתיבים מהירים לאורך כביש החוף מנתניה לתל אביב וכביש איילון דרום מראשל"צ לתל אביב, באורך מצטבר של 75 ק"מ; יכלול גם חניונים בראשל"צ ובשפיים ומערך היסעים חינמי (כ-10 קווים), למרכזי הביקוש
- עסקת לוקסנבורג-אפריקה השקעות אושרה בבית המשפט
- אחרי שיא הכנסות ברבעון לוקסנבורג מצהיר: "סאני תצמצם משרות"
- לוקסנבורג בונה על דיבידנד של 25 מיליון שקל בשנה מאפריקה
הפרויקט יכלול הקמת נתיבים מהירים לאורך כביש החוף מנתניה לתל אביב וכביש איילון דרום (20) מראשל"צ לתל אביב, באורך מצטבר של 75 ק"מ.
הנתיבים המהירים יוקמו באמצעות חברת נתיבי איילון, ויוגדרו כנתיבים ייעודיים לשימוש תחבורה ציבורית ולרכבים רבי תפוסה בהם 3 נוסעים ומעלה, כאשר נסיעה של רכבים פרטיים (בהם 2-1 נוסעים), תתאפשר בתשלום במידה והנתיב יהיה פנוי.
הקבוצה הזוכה כוללת למעשה את דניה סיבוס שהתמודדה (בשל כתבי האישום נגדה) תחת החברה האם לפידות שבשליטת יעקב לוקסנבורג. ע כוללת הקבוצה את חברת דן שבבעלות קרן אירופה ישראל ומנוהלת בידי אופיר קרני, את חברת האוטובוסים אפיקים, ואת אלקטרה זכיינות שבשליטת מיקי ודני זלקינד. דן נמכרה לפני חצי שנה בעיסקה שהוביל בית ההשקעות ווליו בייס לרן אירופה ישראל.
הפרויקט הזכייני יכלול בניית שני חניוני ענק בראשל"צ (כ-3500 מקומות חניה), ובשפיים (כ-7,000 מקומות חניה), ומערך היסעים חינמי (כ-10 קווים), למרכזי הביקוש ומוקדי תעסוקה מרכזיים בגוש דן שיאפשרו לאלפי נהגים להשאיר את הרכב בחניון, וייצור אלטרנטיבה יעילה ונוחה לעמידה היומיומית בפקקים.
הפרויקט יפתח לתנועה בהדרגה להפעלה חלקית משנת 2023 עד להפעלה מלאה בשנת 2025 בה הנתיבים והחניונים יפעלו באופן מלא, וזאת למשך תקופת הפעלה של 10 שנים.
אופיר קרני מנכ"ל דן מסר: "אנו מודים למדינה על הבעת האמון בפתרון החדשני והיצירתי שהקבוצה הציעה בתכנון ההיסעים וההנגשה של השירות, שצפוי לשפר משמעותית את הנגישות מהפריפריה למטרופולין ויופעל על ידי אוטובוסים חשמליים בלבד. הזכייה של קבוצת דן בפרויקט הנתיבים המהירים מהווה נדבך נוסף באסטרטגיה של הקבוצה להרחבת הפעילות בתחום תשתיות התחבורה".