רכבו על הקורונה: תוצאות שיא לוויקס - מספר המשתמשים זינק
מניית החברה, שהפלטפורמה שלה מאפשרת הקמה מהירה של אתרי אינטרנט, שילשה את ערכה מחודש מרץ; ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-236. מיליון דולר, עלייה של 9% לעומת הרבעון הקודם וקפיצה של 27% מול הרבעון המקביל; יחד עם זאת, ההפסד התפעולי זינק מ-14 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-53.7 מיליון דולר - החברה טרם רשמה רווחים; צירפה 346 אלף מנויים משלמים, עלייה של 17%, כך שכעת מספרם מגיע ל-5 מיליון
לאחר שמנייתה שילשה את מחירה מהשפל בחודש מרץ האחרון, וויקס מספקת גם את המספרים שיתמכו בכך. החברה פרסמה הבוקר (ה') דוחות כספיים מצויינים לרבעון השני שהצביעו על התחזקות ניכרת של המגמה שניצניה ניכרו בתוצאות הרבעון הקודם.
- בחברות הישראליות חולמים על הנפקה בארה"ב אך נבלעים בתוך עסקאות רכישה
- אי.בי.אי קונה פעילות הערכת שווי סטארט־אפים ב־10 מיליון שקל
- וויקס עמדה בצפי ההכנסות והגבייה; הנמיכה את התחזית השנתית
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
החברה, שהפלטפורמה שלה מאפשרת הקמה מהירה של אתרי אינטרנט, נהנית מרוח גבית חזקה על רקע הקמה מואצת של חנויות אונליין בניסיון להתמודד עם הסגר. המגמה שבולטת היטב בכל העולם כאשר כל עסק וכל חנות, גם הקטנים ביותר, זקוקים בדחיפות לנוכחות באינטרנט עם אפשרות של רכישה ומשלוח, הובילה את החברה הישראלית לרבעון שיא.
הכנסות וויקס הסתכמו ב-236.1 מיליון דולר, עלייה של 9% לעומת הרבעון הקודם וקפיצה של 27% מול הרבעון המקביל אשתקד.
החברה צירפה 346 אלף מנויים משלמים, עלייה של 17% כך שכעת מספרם מגיע ל-5 מיליון. מספר המנויים הרשומים עלה בשיעור דומה ועומד על 182 מיליון בתום הרבעון השני. אף שסגמנט הפתרונות העסקיים בוויקס עדיין קטן משמעותית מפעילות הקמת אתרי האינטרנט המסורתית, הוא היה אחראי על עיקר הצמיחה המואצת. הכנסות בתחום זה זינקו ב-62% ל-45.9 מיליון דולר. פעילות האתרים הרגילים צמחה ב-21% ל-190.1 מיליון דולר.
במהלך הרבעון השיקה וויקס פתרון מקיף יותר בתחום האי-קומרס שמאפשר בין היתר טיפול מזורז במשלוחים. עם זאת, בתחום פעילות זה שיעור הרווח הגולמי של וויקס נמוך יותר ומגיע ל-30% מתוך ההכנסות לעומת 80% בפעילות המנויים. בשני תחומי הפעילות, שולי הרווח הגולמי נשחקו על רקע השקעה והרחבה של פעילות התמיכה והשירות ללקוחות.
הפריחה המהירה בעידן הקורונה גבתה מחיר מהשורה התחתונה של וויקס שמעולם עוד לא הציגה רווחיות. הצמיחה המואצת הושגה באמצעות הגדלה מאסיבית של הוצאות השיווק והמכירות שהתנפחו ב-70% ל-120 מיליון דולר. על רקע זה זינק ההפסד התפעולי של החברה מ-14 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-53.7 מיליון דולר ברבעון השני של 2020. ברבעון הקודם רשמה וויקס הפסד תפעולי של 38 מיליון דולר. פעילות החברה יצרה תזרים של 50 מיליון דולר ומתוכו התזרים החופשי עמד על 46.7 מיליון דולר. חלק מהפער נובע מעלויות בגין הקמת מטה החברה החדש בתל אביב.
הפער בין הצטיינות בצמיחה לבין תרגומה לרווח בולט גם בתחזית החדשה שסיפקה וויקס לרבעון השלישי של 2020. בעוד היא צופה המשך המגמה החיובית עם הכנסות של 250-247 מיליון דולר, הרי שתזרים המזומנים אמור להיפגע משמעותית וינוע בין 15 ל-17 מיליון דולר, מה שישקף ירידה חדה לא רק מול הרבעון הנוכחי, אלא גם לעומת התקופה המקבילה ב-2019.
"במהלך הרבעון השני המשכנו לראות את המגמות החיוביות כתוצאה משיבוש כלכלי כלל עולמי והתוצאות שלנו ביולי מלמדות אותנו שמגמות אלה נמשכות", אמר ניר זוהר, נשיא ו-COO של וויקס עם פרסום התוצאות. בחברה הוסיפו גם כי ההשקעה הנוכחית בשיווק ומכירות תוביל לעלייה בהכנסות ובהמשך ובשנים הקרובות גם תשפר את הרווחיות.