למרות הקורונה והחרם - הכנסות פייסבוק זינקו ברבעון השני ב-11%
הרשת החברתית רשמה אמנם את הצמיחה הרבעונית החלשה ביותר שלה מאז שהונפקה ב-2012, אבל הכנסותיה עמדו על 18.7 מיליארד דולר, הרבה מעל ציפיות האנליסטים. במקביל פייסבוק הכפילה את הרווח הנקי שלה ברבעון השני ל-5.2 מיליארד דולר, והגדילה ב-8.8% את מספר המשתמשים החודשיים. מניית פייסבוק מזנקת במסחר המאוחר ב-6%
קורונה? חרם? לפי דוחות פייסבוק לרבעון השני, מצליחה הרשת החברתית לגבור על שני אלה - ולרשום צמיחה נאה. הרשת החברתית רשמה ברבעון השני זינוק של 11% בהכנסות ל-18.7 מיליארד דולר. מדובר אמנם בשיעור הצמיחה החלש ביותר של פייסבוק מאז ההנפקה שלה ב-2012, אבל הוא עדיין עוקף בגדול את תחזיות האנליסטים, שהיו להכנסות של 17.3 מיליארד דולר.
במקביל הצליחה הרשת החברתית להתעלות על הציפיות גם בשורת הרווח. הרווח הנקי של פייסבוק קפץ ברבעון השני פי שניים - מ-2.6 מיליארד דולר (או 91 סנט למניה) ברבעון המקביל אשתקד ל-5.2 מיליארד דולר (או 1.8 דולר למניה) ברבעון השני השנה. הרווח עלה בהרבה מעל ציפיות האנליסטים שהיו לרווח של 1.39 דולר למניה בלבד. על רקע התוצאות החיוביות של פייסבוק מזנקת מניית החברה במסחר המאוחר ב-6%.
- פייסבוק הסירה את החשבון שהסית לכאורה לרצח נתניהו: "הוא מזויף"
- פייסבוק הבינה את הצורך במידע אמין בנוגע לקורונה אך הפקירה את משבר האקלים
- המחויבות של פייסבוק לחופש הביטוי מובילה לפגיעה בזכויות אזרח אחרות
במקביל הצליחה פייסבוק להגדיל ב-8.8% את מספר המשתמשים החודשיים שלה ברבעון השני ל-2.7 מיליארד. גם בפרמטר זה, שנחשב לקריטי מבחינת הרשת החברתית, היא הצליחה להכות את ציפיות האנליסטים שהיו ל-2.6 מיליארד משתמשים חודשיים.
הרבעון השני לא היה סטנדרטי עבור פייסבוק משום בחינה. פרט להשפעות נגיף הקורונה, שאילצו את הרשת להתמודד עם המכה הקשה שספגו תעשיות כמו התיירות, האירוח והאירועים, החלה הרשת לסבול מאמצע יוני גם מחרם מפרסמים חסר תקדים.
יותר מ-1,100 חברות וארגונים הקפיאו את הפרסום שלהם בפייסבוק כדי ללחוץ על החברה לנקוט עמדה ברורה נגד שיח השנאה והמידע השקרי המופץ ברשת. מניית הרשת צנחה בתחילה, ככל שעוד ועוד חברות וארגונים הצטרפו לחרם, אך בהמשך שינתה כיוון כלפי מעלה ונותרה סביב רמות השיא.
בסך הכל, עלתה מניית פייסבוק מתחילת השנה ב-14% - זאת בעוד מדד S&P 500 רשם עלייה זניחה של 0.6% מתחילת השנה.