הסתערות הצרכנים במהלך המשבר הובילה לזינוק ברווחי טיב טעם
רשמה רווח הנקי של 7.35 מיליון שקל ברבעון הראשון לעומת 175 אלף שקל ברבעון המקביל; מכירות הקבוצה צמחו ב-15.8% ל-361 מיליון שקל; מכירות זרוע הקמעונאות צמחו ב-22% ל-307.9 מיליון שקל, בעיקר בזכות הצטיידות הצרכנים במהלך חודש מרץ שהביאה לזינוק של 40.3% במכירות ביחס לרבעון המקביל אשתקד; עם פרסום תוצאות הרבעון החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בגובה 2.205 מיליון שקל
הסתערות הצרכנים לא פסחה על טיב טעםוהרשת חתמה את הרבעון הראשון עם עלייה במכירות וזינוק חד ברווח הנקי שהסתכם ב- 7.35 מיליון שקל לעומת 175 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עם פרסום תוצאות הרבעון, החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בגובה 2.205 מיליון שקל.
- בעלי המניות יתבקשו לאשר: טיב טעם מקדמת את בתו של בעל השליטה
- טיב טעם מציגה עלייה חדה ברווח הנקי לצד איום הקורונה על זרוע היבוא שלה
- טיב טעם תוריד מחירים של אלף מוצרים לרמת מחירי שופרסל דיל
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
מכירות הקבוצה ברבעון הראשון צמחו ב-15.8% ל-361 מיליון שקל. מכירות זרוע הקמעונאות צמחו ב-22% ל-307.9 מיליון שקל. זאת, בעיקר בזכות הצטיידות הצרכנים במהלך חודש מרץ שהביאה לזינוק של 40.3% במכירות ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
בתקופת הקניות לפסח שחל השנה בחודש אפריל, נרשמה עליה של 24.6%, בעיקר על רקע הסגר שהשאיר יותר ישראלים בארץ ביחס לשנה שעברה. בזרוע התעשיה, נרשמה ירידה של 7% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, על רקע הפסקת פעילויות בתחום הבקר והעוף הטרי, שנמצאו לא רווחיות והמכירות הסתכמו ב-84.1 מיליון שקל.
במקביל לעלייה במכירות, עלה הרווח הגולמי של החברה בשיעור של 12.2% ל- 112.9 מיליון שקל. העלייה בשיעור נמוך מזה של המכירות, נבעה בין היתר ממהלך שהובילה החברה מתחילת השנה להורדת מחירים לצרכן. המהלך הוביל לשחיקת הרווחיות ל-31.2% מהמכירות לעומת 31.6% בתקופה המקבילה אשתקד.
החברה רשמה החברה זינוק של 157% ברווח התפעולי שהסתכם ב-16.7 מיליון שקל ושיעורו עלה ל-4.6% מהמכירות לעומת 2.1% בתקופה המקבילה אשתקד. זאת למרות עלייה של 4.2% בהוצאות שיווק, מכירה, הנהלה וכלליות, כתוצאה מהפרשה לחובות מסופקים בזרוע התעשיה, עלייה בשכר עבודה והוצאות הנוגעות לשמירה על הנחיות משרד הבריאות.
בטיב טעם מציינים כי למשבר הקורונה לא הייתה השפעה מהותית ולהערכתה, ברבעון השני תרשם פגיעה של כ-12% בזרוע התעשיה בגלל סגירת המסעדות החל מאמצע חודש מרץ.
עוד ציינה החברה כי בהתייחס לשיעור האבטלה הנוכחי במשק ומבלי להביא בחשבון את העסקים המוגדרים כעצמאים ואת העובדים שהוצאו לחל"ת, תיתכן ירידה בכוח הקנייה של הצרכנים. להערכת החברה, בשל ירידה בכוח הקנייה, תיתכן ירידה בביקוש ומעבר לצריכת מוצרי בסיס, לצד היחלשות חלק מקטגוריות הפרמיום והתכווצות בסל הצריכה הממוצע של הצרכן.
יחד עם זאת, המשך הגבלות בנסיעות לחו"ל או הטלת הגבלות על מקומות בילוי לאחר פתיחתם, יביאו לעלייה בכמויות הצריכה הביתית.