בז"ן סיימה את הרבעון הראשון של 2020 בהפסד של כ-146 מיליון דולר
רשמה ירידה של 10% במכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד; עיון בנתוני החברה מעלה שמשבר הקורונה היווה את אחת הסיבות העיקריות לנפילה בתוצאות הכספיות - בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, נרשמה ירידה של כ-8% בביקוש למוצרי הקבוצה; ובאור חיובי - לפי הערכה חיצונית, שווי פעילות הדלקים של החברה עומד על 1.7 מיליארד דולר, 300 מיליון דולר מעל הערך בספרים
- לווייתן נדחק לפינה וייאלץ להעביר סחורה בחינם לבז"ן
- בזן: הרווח הנקי ברבעון השלישי ירד ל-7 מיליון דולר
- עוד לפני אפקט הקורונה: הרווח הנקי של בזן נחתך ב־45% – ל־99 מיליון דולר
עיון בנתוני החברה מעלה שמשבר הקורונה היווה את אחת הסיבות העיקריות לנפילה בתוצאות הכספיות. בז"ן מבהירה בדו"ח הכספי שלה כי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, נרשמה ירידה של כ-8% בביקוש למוצרי הקבוצה.
אולם באותה נשימה מבהירים בבז"ן שהרבעון השני עלול להסתיים אף הוא עם תוצאות פחות טובות משנה שעברה, כאשר "בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד, בחודש אפריל 2020 הורגשה ירידה משמעותית בהיקף מכירות מוצרי החברה בעיקר בישראל בפרט במכירות דלק סילוני (כ-80%), בנזין (כ-30%) וסולר (כ-30%)".
עוד מחדדים בחברה כי "על רקע אי הוודאות המשמעותית באשר להמשך התפשטות הנגיף, הצעדים שעשויים להיגזר מכך והשלכות המשבר הכלכלי, קיים קושי להעריך את תחזית הביקוש לדלקי תחבורה בטווח הקצר בשוק המקומי". זאת, למרות התאוששות מסויימת שנרשמה במאי 2020 לאור פתיחת המשק מחדש לפעילות כלכלית.
כך או כך, סך מכירות הקבוצה התסכמו בכ-1.416 מיליארד דולר, ירידה של כ-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עלות המכירות עלתה בכ-8% והסתכמה בכ-1.544 מיליארד דולר. שילוב כל אלה הוביל לרישום הפסד תפעולי של כ-163 מיליון דולר, זאת לעומת רווח תפעולי של כ-102 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019.
למזלה של החברה, ירידת הפעילות סייעה לה לצמצם את הוצאות המימון, ואלו הסתכמו בכ-8 מיליון בלבד, זאת לעומת כ-29 מיליון דולר בשנה שעברה.
עוד ביצעה החברה הערכת שווי חיצונית לפעילות בית הזיקוק (באמצעות חברת הייעוץ הבינלאומית IHS Markit), בעקבותיה התגלה כי שווי פעילות הדלקים של החברה עומד על כ-1.7 מיליארד דולר, 300 מיליון דולר מעל הערך בספרים.