אם כבר סגר, אז עם מזגן: מכירות שיא לתדיראן ברבעון הראשון
בזכות עלייה כמותית במכירות המזגנים, צמצום עלויות והכרה בהכנסות הפרויקטים בבתי חולים - תדיראן הולדינגס מציגה צמיחה של 6.4% בהכנסות; הרווח הנקי זינק ב-126% ל-17 מיליון שקל - שיעור הרווחיות קפץ מ-4.4% ל-9.3%. החברה הציגה יעד צמיחה ל-5 השנים הבאות - מחזור מכירות של יותר מ-2 מיליארד שקל בשנה
מתברר שגם במגיפה קונים מזגנים: תדיראן הולדינגסמסכמת את הרבעון הראשון עם שיא בנתוני המכירות, שיפור ברווח ושדרוג חד בשיעור הרווחיות. החברה הסבירה בדוחות הכספיים שפרסמה היום (ד') כי להתפשטות הנגיף לא היתה כל השפעה מהותית על התוצאות, לנוכח העובדה שהספק הסיני המהותי (יצרנית המזגנים Gree – א"י) חזרה לפעילות כמעט מלאה, באופן שמנע עיכובים מהותיים באספקה. גם מגבלות משרד הבריאות שלנו לא השפיעו על עבודת מפעל החברה בעפולה לייצור מזגנים, שכן הוא הוגדר מפעל חיוני.
- תדיראן: "בגלל הקורונה המכירות שלנו יגדלו, כי אנשים בבית עם מזגן"
- תדיראן הולדינגס: עלייה של 17% ברווח הנקי ב-2019; דאגה מהשפעות המשבר
- ספקיות המזגנים של תדיראן ואלקטרה חזרו לעבודה חלקית
עלייה כמותית במכירות המזגנים ופרויקט ההתייעלות האנרגטית שביצעה החברה בשני בתי חולים, הובילו לצמיחה של 6.4% בהכנסות ברבעון הראשון ל-183.8 מיליון שקל. תדיראן סיכמה את התקופה עם רווח נקי של 17 מיליון שקל, לעומת 7.5 מיליון שקל ברבען המקביל, זינוק של 125.6% המיוחס, בין היתר, לצמצום בעלויות הרכש וירידה בשער הדולר. שיעור הרווח הנקי מההכנסות קפץ ל-9.3%, בהשוואה ל-4.4% ברבעון המקביל.
הרווח הגולמי של תדיראן ברבעון עלה ב-22.5% ל-53.9 מיליון שקל ושיעור הרווחיות הגולמית עמד על 29.3% לעומת 25.5% ברבעון המקביל. הרווח התפעולי של הקבוצה ברבעון הסתכם ב-20.9 מיליון שקל, עלייה של כ-58.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד - שיעור הרווח התפעולי עמד על 11.4% לעומת 7.6% ברבעון המקביל. ה-EBITDA של החברה צמח ב-48.6% ל-26.2 מיליון שקל.
היעד של תדיראן הולדינגס יצרנית המזגנים ומוצרי החשמל להגיע למכירות של מעל 2 מיליארד שקל עד שנת 2025. החברה בשליטת משה ממרוד, הציגה למשקיעים אסטרטגיית התרחבות לחמש השנים הבאות ובמסגרתה התרחבות גלובלית בשווקים חדשים, והתבססות כשחקן בשניים עד שלושה שווקים מעבר לים. כיום פועלת החברה בארה"ב, ארגנטינה, אורוגוואי, הולנד, קנייה, אוגנדה, גרמניה, גיאורגיה, בולגריה, מקדוניה, אלבנייה, קוסובו, בוסניה ועוד. החברה שואפת להכנס לפעילות מסחרית בשווקים חדשים, בהם יש לה יתרונות תחרותיים ואשר קיים בהם פוטנציאל בתחום המיזוג והטיפול באוויר וסימנה את מדינות מזרח אירופה וחצי האי האיברי כאזורים המועדפים לחדירה. אירופה מהווה כ-6% משוק המזגנים העולמי שמכר ב-2018 כ- 96 מיליון יחידות.
על פי התוכנית, תשקיע החברה במחקר ופיתוח בתחום טיפול באיכות האוויר ויצירת "בית בריא", ותפתח פתרונות טכנולוגיים ידידותיים לסביבה. במסגרת זו, החברה גייסה את אבי מנקס לתפקיד סמנכ"ל טכנולוגיות (CTO), שיוביל את חטיבת הטכנולוגיה והחדשנות בחברה, ויהיה הממונה של ירדן ממרוד, ביתו של בעל השליטה בחברה שתמונה למנהלת החדשנות של תדיראן.
יעדים נוספים של תדיראן, העוסקת כיום בעיקר במיזוג לשוק הביתי, הם התרחבות הפעילות בשוק המסחרי תעשייתי שמגלגל כ-665 מיליון שקל בשנה, ואשר בו מחזיקה כיום תדיראן נתח קטן של כ-5%, והרחבת הפעילות בתחום ההתייעלות האנרגטית.
משה ממרוד בעל השליטה ומנכ"ל תדיראן הולדינגס | צילום: עמית שעל |
תדיראן מבקשת למנות את ירדן ממרוד, בתו של בעל השליטה משה ממרוד, למנהלת חדשנות בחברה ולהכפיל את שכרה (גם לאחר המינוי ירדן לא תשמש כנושאת משרה בחברה).
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
ירדן מכהנת מאז מרץ 2019 כמנהלת שיווק בתדיראן ועלות שכרה בשנת 2019 עמדה על כ-163 אלף שקל. החברה מבקשת לאשר לירדן ממרוד שכר חודשי בעלות של 16 אלף שקל, בצירוף זכויות סוציאליות בהן ביטוח מנהלים וקרן השתלמות וכן מענק שנתי מקסימלי בגובה של 48 אלף שקל (3 משכורות ברוטו), בהתאם ליעדים שתציב החברה. לאחר השדרוג, עלות שכרה השנתי של ירדן ממרוד תעמוד על 390 אלף שקל, בהנחה שתהיה זכאית למענק השנתי המקסימאלי. האסיפה הכללית תידרש לאישור המינוי.
בנימוקיה כתבה ועדת הביקורת: "במסגרת היכרותה של ירדן ממרוד עם החברה (הן בתקופת לימודיה והן במסגרת תפקידה בחברה כרכזת שיווק), זיהתה ירדן את הפוטנציאל הטמון בהזדמנויות טכנולוגיות חדשניות הנקרות בדרכה של החברה ופעלה לריכוזן בחברה וכן נרתמה לטובת מהלך להקמת מחלקה ייעודית אשר תקדם את נושא החדשנות הטכנולוגית בחברה".