$
שווקי חו"ל

פייסבוק מזנקת אחרי פרסום הדו"חות לרבעון הראשון

ההכנסות אמנם גדלו ב-17% בלבד ברבעון הראשון, אך המניה מזנקת לאחר שהחברה הודיעה כי בעקבות הנפילה בהכנסות מפרסום בחודש מרץ בשל המגפה, דווקא שלושת השבועות הראשונים של אפריל מצביעים על התייצבות בסעיף זה; הרווח הנקי זינק ב-102% ל-5 מיליארד דולר אך חלק מהזינוק נרשם לאחר שברבעון המקביל ניכתה פייסבוק 3 מיליארד דולר לאחר פרשת קיימברידג' אנליטיקה

עומר כביר 23:1429.04.20

הקורונה אמנם מכה בפייסבוק, והכנסות החברה ברבעון הראשון של 2020 רשמו את הצמיחה הנמוכה מאז הנפקת החברה ב-2012 – גידול של 18% בלבד ל-17.74 מיליארד דולר. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 17.48 מיליארד דולר. עם זאת, מניית החברה מזנקת במסחר המאוחר ביותר מ-8%, בעקבות הודעתה כי לאחר הנפילה בהכנסות מפרסום בחודש מרץ, בעקבות המגפה, דווקא שלושת השבועות הראשונים של אפריל מצביעים על התייצבות בהכנסות.

 

 

 

העלייה הנמוכה יחסית (במהלך 2019, צמחו הכנסות פייסבוק בשיעור של בין 26% ל-28% בכל רבעון) מגיעה על רקע חולשת שוק הפרסום לאור המשבר הכלכלי שנוצר כתוצאה ממגפת הקורונה. ואולם, רק החודש האחרון של הרבעון הראשון הושפע משמעותית ממשבר זה, ובמקרה של התמשכותו התוצאה תורגש ביתר שאת ברבעון הנוכחי.

 

מה דעתך על מניית META PLATFORMS:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

הרווח הנקי זינק ב-102% ועמד על 4.9 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 1.71 לעומת תחזיות אנליסטים שצפו רווח של 1.75 דולר למניה. עם זאת, חלק ניכר מהזינוק נרשם מכיוון שברבעון המקביל בשנה שעברה ניכתה פייסבוק 3 מיליארד דולר משורת הרווח, בעקבות עסקת טיעון עם ה-FTCבפרשת קיימברידג' אנליטיקה. לו היה סכום זה משוקלל ברווח הנקי של הרבעון הקודם, היו רווחי החברה רושמים דווקא ירידה לעומת השנה שעברה.

 

מספר המשתמשים הפעילים ביום בפייסבוק עלה ב-11% לעומת שנה שעברה והגיע ל-1.73 מיליארד איש. מספר המשתמשים החודשי עלה ב-10% ל-2.6 מיליארד. מספר המשתמשים היומי בכלל השירותים של פייסבוק (הרשת החברתית, ווטסאפ, אינסטגרם ומסנג'ר) הגיע ל-2.36 מיליארד אחרי עלייה של 12%, והמספר החודשי עלה ב-11% ועמד ב-31 במרץ על 2.99 מיליארד. 

מארק צוקרברג מארק צוקרברג צילום: Bloomberg

 

הודעת פייסבוק כוללת הפעם גם התייחסות נרחבת להשפעה של משבר הקורונה על הפעילות העסקית שלה. לפי החברה, היקף הפעילות בשירותיה נמצא בעלייה, כתוצאה מהסגר שמוטל במקומות שונים בעולם. "אנחנו מצפים לאבד לפחות חלק מהעלייה בפעילות כשמגבלות שונות ישוחררו בעתיד", היא כתבה.

 

ההשפעה המשמעותית ביותר היא על הכנסות החברה (ברבעון הראשון, 98.3% מהכנסות פייסבוק הגיעו מפרסום): "חווינו ירידה משמעותית בביקוש לפרסום, וכן ירידה במחיר הפרסומות שלנו, בשלושת השבועות האחרונים של הרבעון הראשון". לאור הגידול באי הוודאות בחרה פייסבוק שלא להציג תחזית הכנסות לרבעון הנוכחי, ותחת זו הצצה לביצועים שרשמה בו עד כה. "אחרי ירידה משמעותית בהכנסות מפרסום במרץ, ראינו סימנים ליציבות בשלושת השבועות הראשונים של אפריל, שבו ההכנסות מפרסום היו שטוחות יחסית בהשוואה לאותה תקופה בשנה שעברה, לעומת גידול של 17% בכל הרבעון הראשון של 2020. המגמות של אפריל משקפות חולשה בכל האזורים הגיאוגרפיים שכן רוב המדינות המשמעותיות שלנו הכריזו על סגר כלשהו".

 

לגבי ההוצאות הצפויות כתבה פייסבוק: "אנחנו צופים לרשום חיסכון בהוצאות התפעוליות בתחומים כמו נסיעות, אירועים ושיווק וכן מגיוס כוח אדם איטי יותר למשרות עסקיות. עם זאת, אנחנו מתכוונים להמשיך להשקיע בפיתוח מוצר ולגייס אנשים טכניים. בנוסף, התחייבנו להשקיע 300 מיליון דולר כדי לסייע לקהילה הרחבה יותר במהלך המשבר, מה שישפיע על הביצועים העסקיים שלנו השנה. כתוצאה, אנחנו צופים שכלל ההוצאות ב-2020 יעמדו על 56-52 מיליארד דולר, לעומת טווח קודם של 59-54 מיליארד דולר. למרות שזה משקף הפחתה צנועה בצמיחה המתוכננת בהוצאות, לגידול עצמו, לאור החולשה הצפויה בהכנסות, תהיה השפעה שלילית על שולי הרווח ב-2020".

x