דוחות קבוצת שלמה: תחזיות קודרות לגבי הקורונה - אפשרות שהקבוצה תייבא מכוניות בעצמה
בעלת השליטה בשלמה סיסקסט, חברת הליסינג הגדלה בישראל, מצייינת כי משבר הקורונה "עשוי להקטין את היקף הרכישות והמסירות של הרכבים בקרב פעילות הליסינג"; הקבוצה טוענת שיבוא מקביל של מכוניות, כחלופה לרכישה מהיבואנים, יכול להוזיל את רכישת כלי הרכב; הרווח הנקי של הקבוצה זינק ב-118% ב-2019 ל-203 מיליון שקל
קבוצת שלמה אחזקות המחזיקה בין היתר גם בחברת הליסינג וההשכרה הגדולה בישראל שלמה סיקסט מפרסמת היום את דוחות 2019. לפי עיקרי הדוחות, הרווח הנקי של הקבוצה בשנת 2019 הסתכם ב 203 מיליון שקל, עלייה של 118% ביחס להשוואה לשנה קודמת. הכנסות הקבוצה הסתכמו ב-3.705 מיליארד שקל.
- עשרות אלפי מכוניות חזרו למגרשים - ובחברות הליסינג נגמרה החניה
- תרחיש האימים של ענף הליסינג מאיים להתגשם
- שנתיים אחרי המנכ"ל: סמנכ"ל הכספים של שיכון ובינוי עובר לאפקון
לצד נתונים אלה כולל הדוח השנתי כמה עדכונים חשובים. הקבוצה מתייחסת לראשונה לאפשרות שתייבא רכבים בעצמה ביבוא מקביל, במקום לרכוש אותם ישירות מיבואני הרכב הוותיקים. החברה מצייינת שיבוא מקביל של מכוניות יביא לירידה במחירי המכוניות - מה שיאפשר לדבריה "רכישת כלי רכב חדשים זולים יותר לצי הקיים". עוד מציינת הקבוצה כי מדובר ברכבים שניתן יהיה למכור גם לציבור הרחב: "הדבר יאפשר מכירת כלי רכב חדשים שייובאו, אם ייובאו על-ידי הקבוצה, גם למגזר הפרטי".
השפעת הקורונה: "לקוחות יתקשו בתשלומים"
קבוצת שלמה מביעה בדוח חששות לגבי השלכות משבר הקורונה, ומצייינת בין היתר כי אם יימשך זמן רב, יאלצו לקוחות של החברה וספקים לשנות הסדרי תשלום. הקבוצה מציינת עוד כי לקוחות החברה עשויים לבקש להקדים ולהחזיר את הרכבים שברשותם, לדחות את תשלומי הליסינג וההשכרה או להתקשות לעמוד בתשלומים המגיעים לחברה.
"בנוסף, עשויה לחול האטה משמעותית בצריכה הפרטית של מוצרים אשר יהיה בה כדי להשפיע על הדרישה למוצריה של הקבוצה ובתוך כך, להקטין את היקף הרכישות והמסירות של הרכבים בקרב פעילות הליסינג וההשכרה של הקבוצה ובקרב פעילות מכירת רכבים - חדשים ומשומשים", מבהירה הקבוצה.