HOT מסכמת את 2019: יציבות בהכנסות, שחיקה ב-EBITDA ובתזרים
הכנסות החברה עלו ב-2% והסתכמו ב-962 מיליון יורו, התזרים מפעילות שוטפת ירד ב-33% והסתכם ב-114 מיליון יורו; 25 אלף מנויים הצטרפו לשירותים הנייחים, 51 אלף מנויים הצטרפו לשירותי הסלולר – אך קצב הגיוס בירידה לעומת רבעונים קודמים
חברת התקשורת והכבלים HOT מסכמת את שנת 2019 עם יציבות בהכנסות - כך עולה מהדו"חות שפרסמה הערב (ג') חברת אלטיס אירופה (Altice Europe) של פטריק דרהי, בעלת השליטה ב-HOT.
- מנכ"ל דסק"ש דורון כהן מונה ליו"ר סלקום
- סלקום מסכמת את שנת 2019 עם העמקת ההפסד ל-107 מיליון שקל
- "ההכנסות נעצרות, זו מכה דרמטית לשוק הטלוויזיה שלנו"
החברה מפרסמת דוחות מעורבים. מצד אחד היא מצליחה להגדיל את כמות מנויי השירותים הנייחים והסלולר ולשמור על יציבות בהכנסות, אך מצד שני הדבר לא בא לידי ביטוי במדדי הרווחיות של החברה - שחיקה ב-EBITDA ובתזרים. הדוחות מתפרסמים על רקע הצעת הרכש של HOT לפרטנר בסכום של כ-3.5 מיליארד שקל, הנבחנת בימים אלה בדירקטוריון פרטנר.
ה-EBITDA ירד ב-11% לעומת השנה המקבילה ועמד על 359 מיליון יורו - הנתון כולל גם את ת.א.ט, חברת הטכנאים של אלטיס בישראל. הכנסות החברה עמדו על 962 מיליון יורו, עלייה של 2% לעומת 2018. ה-EBITDA ברבעון הרביעי ירד ב-2% לעומת הרבעון המקביל ב-2018 ועמד על 92 מיליון יורו. הכנסות החברה ברבעון הרביעי עמדו על 250 מיליון יורו, עלייה של 10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
בחלוקה למגזרים, ההכנסות ממוצרים נייחים (טלוויזיה, אינטרנט וטלפון) הסתכמו ב-2019 ב-564 מיליון יורו, ירידה של 3% ביחס לשנה המקבילה. ההכנסות מסלולר (HOT מובייל) הסתכמו ב-269 מיליון יורו - עלייה של 11% לעומת התקופה המקבילה. ההכנסות מעסקים הסתכמו ב-129 מיליון יורו, גידול של 10% מהשנה המקבילה.
השקעות החברה, יחד עם ת.א.ט, הסתכמו בשנה החולפת ב-245 מיליון יורו – עלייה של 5% לעומת 2018. התזרים מפעילות שוטפת ירד ב-33% והסתכם ב-114 מיליון יורו לעומת השנה המקבילה.
עלייה במספר המנויים, אך קצב הגיוס יורד
מספר המנויים בנייח עלה במהלך השנה ב-25 אלף לקוחות ועמד בסופה על 1.015 מיליון. במהלך הרבעון הרביעי גייסה החברה 7 אלף מנויים נטו - פחות מהרבעון הקודם שבו התווספו 9 אלף מנויים, ודומה לרבעון לפניו. HOT ניצבת עם נתח של כ-45% בשוק הטלוויזיה וכ-30% בשוק האינטרנט.
לעלייה במספר הלקוחות, למרות החרפת התחרות מצד סלקום ופרטנר, מספר סיבות. לקוח שמצטרף לשירותי הסלולר של החברה מקבל אפליקציית VOD לנייד של נקסט TV, שירות הטלוויזיה האינטרנטי והמוזל של החברה - ונספר כלקוח במגזר הנייח. כמו כן, באוגוסט השיקה החברה מהירות גלישה של עד 500 מגה, ועד כה הצטרפו לשירות כ-20 אלף מנויים. בנוסף, החברה השיקה ביולי פיילוט לשירותי טלוויזיה ללא ממיר ודיווחה על השקה מסחרית עד סוף 2019, אך המהלך טרם יצא לפועל.
מספר המנויים בסלולר גדל במהלך השנה ב-51 אלף לקוחות נטו ל-1.35 מיליון מנויים. במהלך הרבעון הרביעי גייסה החברה אלף מנויים בלבד, אחרי שברבעון הקודם התווספו 23 אלף מנויים ורבעון לפניו 19 אלף מנויים. מקור העלייה עשוי להיות בין היתר חבילה שוברת שוק שהציעה חברת הסלולר באוגוסט יחד עם סאני, יבואנית סמסונג בישראל, במחיר של 14.90 שקל לחודש. HOT מובייל שומרת על המקום הרביעי בישראל מבחינת נתח שוק עם כ-15% מכלל מנויי הסלולר בישראל.
מאז שחדלה חברת הכבלים להיסחר בבורסת תל אביב בספטמבר 2018, היא אינה מדווחת על תוצאותיה באופן מפורט. החברה אינה מפרידה בין התחומים במגזר הנייח ואינה מפרידה בין לקוחות קמעונאיים לסיטונאיים.
טל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית קבוצת HOT, מסרה: "HOT עובדת בימים אלה מסביב לשעון כדי לספק לכל בית בישראל שירותי טלוויזיה, אינטרנט וסלולר. בימים האחרונים אנו רואים עלייה דרמטית בדרישה לשירותי תקשורת ואנו נוקטים בכל הפעולות הנדרשות על מנת לשמור על יציבות הרשת ולעמוד בביקושים האדירים, שכמותם לא חווינו מעולם. זוהי תקופה מאתגרת וככל שהיא תימשך, כך יגדל הצורך בשדרוג התשתיות במדינה - תנאי קריטי להמשך תפקודו של המשק ולצמיחה עתידית. מדובר בהשקעה הכרוכה במיליארדי שקלים שאותה ניתן לעשות רק באסדרה מחודשת של השוק".