אלקטרה צריכה סיימה את 2019 עם עלייה של 4.2% בהכנסות
חברת מכשירי החשמל של האחים זלקינד דיווחה על הכנסות של 2.74 מיליארד שקל בשנה החולפת; הרווח הנקי עמד על 185 מיליון שקל לעומת 8 מיליון שקל ב-2018, בין היתר בגלל הפסד שרשמה אלקטרה מוצרי צריכה בשנה הקודמת
חברת מכשירי החשמל אלקטרה מוצרי צריכה סיכמה את שנת 2019 עם עלייה של 4.2% בהכנסות.
- נגיף הקורונה השפיע לטובה על המרכולים של קופיקס, אך פגע בבתי הקפה
- פוקס: לא צופה עיכובים בהגעת הסחורה מסין, המשך התפשטות הנגיף עלול להשפיע מהותית
- אמות פירסמה דוחות ותחזית אופטימית: "מאמינים שהשפעת הקורונה תהיה מוגבלת"
יבואנית וקמעונאית מוצרי החשמל ומיזוג האוויר שבשליטת אלקו של האחים זלקינד, דיווחה היום (א') שסיימה את השנה החולפת עם הכנסות של 2.74 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של 2.63 מיליארד ב-2018. הצמיחה נבעה מעלייה במכירות מגזר קמעונאות החשמל שבו פועלת החברה עם מחסני חשמל ושקם אלקטריק, לצד עלייה במכירות המזגנים ובמחזור ההכנסות במגזר התקשורת הסלולרית שבו פעלה אמ"צ דרך גולן טלקום.
בשורה התחתונה סיימה אלקטרה מוצרי צריכה את 2019 עם רווח נקי של 185 מיליון שקל לעומת 8 מיליון שקל ב-2018. חלק מהעלייה ברווח הנקי מיוחסת להפסד של 37 מיליון שקל שרשמה אלקטרה צריכה ב-2018 מפעילות שהופסקה עם מותג הסלולר ואווי.
במגזר מוצרי הצריכה החשמליים הציגה אלקטרה צריכה עלייה של 1% במכירות לעומת שנת 2018 והן הסתכמו ב-1.1 מיליארד שקל. במגזר קמעונאות החשמל הציגה החברה עלייה של 2% במכירות שהסתכמו ב-1.26 מיליארד שקל, בשל שיפור של כ-3.6% במכירות בחנויות הזהות - חנויות שהיו פעילות הן ב-2019 והן ב-2018 המשמשת להשוואה. בבחינת הרבעון הרביעי, ירדו מכירות מגזר קמעונאות החשמל ב-2% ומכירות החנויות הזהות נחלשו ב-0.7% לעומת רבעון מקביל 2018.
במגזר התקשורת הסלולרית בו פעלה החברה עם גולן טלקום, שנמכרה בחודש שעבר לחברת סלקום, הציגה אמ"צ עליה של כ-2% במכירות ל-530 מיליון שקל. הרווח המגזרי עמד על 223 מיליון שקל לעומת 91 מיליון שקל ב-2018.
השיפור במגזר מוצרי הצריכה החשמליים ומגזר התקשורת הסלולרית השפיע על הרווח הגולמי של הקבוצה שצמח ב-6.3% ל-693.7 מיליון שקל ב-2019, ושיעורו מהמכירות עמד על 25.2% לעומת 24.8% אשתקד. שיפור הרווח הגולמי השתרשר לרווח התפעולי שגדל ב-148.4% ל-263 מיליון שקל, לעומת 106 מיליון שקל ב-2018, ושיעורו מהמכירות עמד על 9.6% לעומת 4% אשתקד. הרווח התפעולי הושפע לטובה גם מירידה בהוצאות המכירה והשיווק וכן מהכנסה של 110 מיליון שקל שנרשמה בגין ביטול התחייבות חוזה מכביד של גולן טלקום.
הכנסות הרבעון הרביעי של 2019 עלו ב-4% ל-667 מיליון שקל כתוצאה מהצמיחה בתחום המזגנים ובהכנסות מגזר התקשורת, שקוזזה חלקית בירידה בהכנסות של מחסני חשמל ושקם אלקטריק. העלייה בתחום המזגנים ושינוי בתמהיל המותגים השפיעו לטובה על הרווח הגולמי ברבעון שעלה ב-18.5% ל-169 מיליון שקל.
הרווח הנקי ברבעון הרביעי עמד על 15.8 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 4.2 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018, שכלל הכנסות מסים של 9.4 מיליון, לעומת הכנסות מסים של 4.6 מיליון שקל ברבעון הנוכחי.