פריון נטוורק עקפה את תחזיות השוק בהכנסות וברווחים
עיקר הכנסותיה של חברת האינטרנט ב-2019 נבעו מתחום החיפוש שצמח ב-37%, בעוד שהכנסותיה מפרסום ירדו ב-30%; דורון גרסטל, מנכ"ל פריון נטוורק: "אנו מפנים את מלוא תשומת הלב לשינוי מבנה ההכנסות בחטיבת הפרסום. גיוון הפתרונות צפוי להגדיל היתרון התחרותי"
חברת המדיה והאינטרנט פריון נטוורק דיווחה היום (ד') על תוצאותיה הכספיות לשנת 2019 במסגרתן הציגה עלייה של 3% שהתעלו על תחזיות השוק, ועלייה של 59% ברווח הנקי החשבונאי שעלה גם הוא על תחזיות האנליסטים. מניית החברה מזנקת היום.
- פריון עקפה את התחזיות ועלתה בהכנסות וברווחים
- "ראיינתי פורשים מפריון כדי לקבל תמונת מצב נכונה"
- אמדוקס פותחת את השנה ביציבות ומעלה מעט את תחזית ההכנסות השנתית
הרווח הנקי המתואם (NON-GAAP) של החברה לשנת 2019 עמד על 21.6 מיליון דולר או 0.83 דולר למניה לעומת רווח נקי מתואם של 17.8 מיליון דולר או 0.65 דולר למניה בשנת 2018. וה-EBITDA המתואם של החברה עמד על 21.6 מיליון דולר לשנת הכספים המדווחת לעומת 17.8 מיליון דולר EBITDA מתואם בשנת כספים שקדמה לה.
הכנסות החברה עמדו על 261.5 מיליון דולר לשנת הכספים המדווחת, בהשוואה ל-252.8 מיליון דולר בשנת הכספים שקדמה לה, כשתחזית השוק הממוצעת להכנסות החברה העמידה ההכנסות של 259.3 מיליון דולר.
החברה הציגה עלייה של 37% בהכנסות מחיפושים שהעמידו את הכנסותיה לשנת 2019 על 173.6 מיליון דולר בהשוואה ל-126.9 מיליון דולר הכנסה מאותה קטגוריה בשנת 2018, וירידה של 30% בהכנסות מפרסום שעמדו על 87.9 מיליון דולר בשנת הכספים המדווחת לעומת 126 מיליון דולר הכנסות מפרסום בשנה הקודמת לה.
דורון גרסטל, מנכ"ל פריון נטוורק, מסר עם פרסום הדוחות כי "הכנסותינו השנתיות ב-2019 צמחו לראשונה מזה שלוש שנים, ואנו נכנסים ל-2020 בתנופה חזקה. הרכישה האסטרטגית של Content IQ, שהושלמה ב-14 בינואר השנה, תאיץ את התוכניות להשגת צמיחה השנה ומעבר לכך. חטיבת החיפוש תרמה להצלחתנו ב-2019. חיזקנו את פעילות החיפוש ושיפרנו את מסלול ההכנסות באמצעות חדשנות טכנולוגית. חלק משמעותי ממערכת היחסים האסטרטגית עם מיקרוסופט היה פיתוח משותף של Privado, אפליקציית חיפוש מאובטחת השומרת על פרטיות המשתמשים, שהשקנו היום".
גרסטל הוסיף כי "במבט קדימה, אנו מפנים את מלוא תשומת הלב לשינוי מבנה ההכנסות בחטיבת הפרסום. גיוון סל הפתרונות צפוי להגדיל את היתרון התחרותי שלנו ולהתאים את יכולותינו לצרכים המשתנים של הלקוחות. CIQ מחזקת ומרחיבה את פתרון המיתוג הדיגיטלי המסונכרן שלנו, ושילובה צפוי לספק לנו הזדמנויות הכנסה נוספות מלקוחות חדשים וקיימים הכוללים מותגים מובילים וסוכנויות פרסום". פריון צופה לסיים את 2020 עם EBITDA מתואם של 38-40 מיליון דולר.
החברה ירדה מעט ב-2019 במזומנים ושווי המזומנים שבידה ל-39.6 מיליון דולר בהשוואה לשנת הכספים הקודמת אותה סיימה עם מזומנים ושווי מזומנים של 40.8 מיליון דולר. פריון נטוורק נסחרת בבורסות תל אביב ובנאסד"ק ארה"ב.