$
שווקי חו"ל

קורנית דיגיטל עקפה התחזיות ל-2019: ההכנסות זינקו ב-26%

הרווח הנקי המתואם ניתר ב-49.3%. המנכ"ל רונן סמואל: "כמעט שאין לנו תחרות היום ב-DTG , ואנו פותחים פערים מול המתחרים הקיימים. מניח שזה גם מושך משקיעים"

צלי גרינברג 23:4211.02.20

חברת קורנית דיגיטל הישראלית, המייצרת ומוכרת מכונות הדפסה על טקסטיל ונסחרת בבורסת נאסד"ק בשווי 1.7 מיליארד דולר, פרסמה הלילה (ג') את תוצאותיה לשנת 2019. החברה הציגה עלייה בהכנסות וברווח הנקי - שעקפו את התחזיות.

 

הכנסות קורנית ל-2019 עמדו על 179.9 מיליון דולר - מעל ממוצע תחזיות האנליסטים שהיה 178.3 מיליון דולר. מדובר בעלייה של כ-26.3% בהשוואה  ל-2018.

 

הכנסות קורנית ב-2019 ספגו ירידה של 5.1 מיליון דולר בגין כתבי אופציה שהוענקו במסגרת שיתוף פעולה של החברה עם אמזון, שנחתם כבר ב-2017 והחל בפועל ב-2018, שבה נוכו 4.6 מיליון דולר בגין העסקה.

 

הרווח התפעולי המתואם (NON-GAAP) שהציגה החברה ל-2019 עמד על 18.2 מיליון דולר לעומת 12.7 מיליון דולר ב-2018, והרווח התפעולי החשבונאי (GAAP) היה 7.6 מיליון דולר אשתקד לעומת 5.6 מיליון דולר ב-2018.

 

הרווח הנקי המתואם (Non-GAAP) של קורנית ל-2019 עמד על 19.6 מיליון דולר או 0.49 דולר למניה, ומעל תחזית השוק שהיתה 0.41 דולר למניה. מדובר בעלייה של 49.3% בהשוואה ל-2018. כתבי האופציות שהוענקו במסגרת עסקת אמזון ניכו 0.13 דולר למניה מהרווח הנקי המתואם הן ב-2019 והן ב-2018.

 

רונן סמואל רונן סמואל

 

הרווח הנקי החשבונאי (GAAP) של קורנית עמד על 10.2 מיליון דולר או 0.26 דולר למניה ב-2019, לעומת רווח נקי של 12.4 מיליון דולר או 0.35 דולר למניה ב-2018. החברה סיימה את השנה עם מזומנים ושווי מזומנים בגובה 263.7 מיליון דולר.

 

החברה סיפקה תחזית לרבעון הראשון של 2020 במסגרת שיחת הוועידה; היא צופה הכנסות בטווח של 47-51 מיליון דולר לתקופה זו ושיעור רווח תפעולי מתואם בטווח של 6%-2%.

 

רונן סמואל, מנכ"ל קורנית דיגיטל, אמר לכלכליסט: "החברה נכנסת לרבעון הראשון של 2020 עם יעד של 500 מיליון דולר הכנסות לסוף 2023, ובעקבות תוצאות 2019 אנו מרגישים שנוכל להאיץ היעד למועד מוקדם יותר. בראייה קדימה לרבעון הראשון והשנה הקרובה אנו נמצאים עם כמה פרויקטים משמעותיים, שידרשו השקעה קצרת טווח, ומעריכים שתהיה לנו שנה עם ביצועים חזקים.

 

"אנו מהווים כיום רק 1% מהשוק, ומבחינתנו פוטנציאל השוק הוא אין סופי, והיעד שלנו עד 2023 הוא לצמוח לנתח שוק של 2%. נכנסו לעבודה עם המותגים הגדולים בעולם, כאשר רוב פוטנציאל הצמיחה כיום נמצא אצלם, ובכלל, זו הייתה שנה עם שינוי מאוד מהותי לחברה המלווה בצמיחה חזקה בכל התחומים, כאשר התחלנו גם למכור באופן ישיר ללקוח. כמעט ואין לנו תחרות היום ב-Direct To Garment ואנו פותחים פערים מול המתחרים הקיימים, עם שוק שיש בו חסמי כניסה גבוהים כיום, ואני מניח שזה מושך משקיעים. לגבי הירידה ברווח הנקי החשבונאי אז מדובר בהשפעת כתבי האופציות והרכישות שלנו ב-2019 בהשוואה לאלו שב-2018, כאשר ב-2019 הענקנו אופציות ורכשנו נכסים בסכום כולל של 9.421 מיליון דולר, לעומת 2018, אז האופציות והרכישות עמדו על כ-700 אלף דולר". 

x