בלעדי לכלכליסט
הפועלים ולאומי ימחקו 120 מיליון שקל במכירת קל אוטו
שני הבנקים הסכימו לתספורת כדי לאפשר את מכירת חברת הליסינג והשכרת הרכב לקרסו; השלמת העסקה תלויה בין השאר באישור הממונה על התחרות
- קרסו מוטורוס: מספר המכוניות שנמכרו ירד בשליש, הרווח הנקי קרס ב-42%
- סבב תפקידים בקרסו: מנהל פעילות הרכב יעזוב, המנכ"ל יחליפו
- קבוצת קרסו תפטר בכירים במסגרת מהלך ארגון מחדש
פועלים ולאומי היו היחידים שמחלו על חוב ויבצעו הפרשות בדו"חות לרבעון הראשון של 2020, עם השלמת העסקה. יתר הבנקים ובראשם מזרחי־טפחות ואיגוד, וכן שורה של מוסדיים, הסכימו לפרוס את יתרת החוב של קל אוטו ובריביות מופחתות בשל מעברו של החוב לקבוצת קרסו החזקה יותר פיננסית. בפריסה נכללת גם יתרת החוב לפועלים ולאומי שמעבר למחיקה. החוב המלא של קל אוטו על צי הרכב שלה עמד לפני העסקה על מיליארד שקל.
בחודש שעבר דיווחה קרסו מוטורס על רכישת קבוצת הליסינג הפרטית קל אוטו מידיהם של שמואל קליין ואלה קליין, וזאת ללא תמורה במזומן. קרסו תיקח על עצמה את החוב המלא בניכוי ההפחתה של שני הבנקים הגדולים.
השלמת העסקה כפופה לכמה תנאים ובראשם הגעה להסדר עם הבנקים והגורמים המממנים האחרים של קל אוטו, הסדר שרובו כבר נסגר, וכן ויתור של כלל המממנים על העמדת החוב של קל אוטו לפירעון מיידי. תנאים נוספים להשלמת העסקה כוללים שחרור של המוכרים מערבויות אישיות שהעמידו להתחייבויותיה של קל אוטו, עמידה ברף הון עצמי של 100 מיליון שקל לקל אוטו ביום השלמת העסקה, וכן אישור הממונה על התחרות.
קל אוטו הוקמה לפני 27 שנה ונמצאת בבעלות משפחת קליין. בבעלותה של קל אוטו 17,500 כלי רכב — ליסינג תפעולי ופרטי, השכרה, מכירה ומשאיות. בקל אוטו מועסקים 500 עובדים. ב־2018 היה המחזור של קל אוטו 936 מיליון שקל, הרווח הגולמי 87 מיליון שקל וההפסד לפני מס 24.9 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2019 רשמה קל אוטו מחזור פעילות של 398 מיליון שקל, רווח גולמי של 48 מיליון שקל והפסד לפני מס של 7.4 מיליון שקל.