$
בורסת ת"א

בפעם הראשונה: אלומיי מוכרת 12 תחנות כוח באיטליה

חברת האנרגיה מוכרת את התחנות לקרן של ג'יי.פי מורגן ב־38.7 מיליון יורו; התמורה תשמש לפירעון מוקדם של אג"ח א' ולהשקעות עתידיות

אורי גלאור 08:1624.12.19

על פי רוב, חברות אנרגיה ירוקה רוכשות ומקימות פרויקטים. לעתים נדירות הן נמצאות בצד המוכר. אתמול, לראשונה בתולדותיה, אלומיי קפיטל מצאה את עצמה בצד המוכר.

 

חברת האנרגיה הירוקה שבניהולו של רני פרידריך הודיעה שתמכור 12 תחנות כוח פוטו־וולטאיות באיטליה, שהספקן הכולל עומד על 22.6 מגה־ואט, לקרן סונדיקס של בנק ג'יי.פי מורגן תמורת 38.7 מיליון יורו. מחיר המכירה שעליו הוסכם בתחילה עמד על 41 מיליון יורו, אולם משום שההסכם התייחס לנתונים שנכונים לסוף 2018, נערכו התאמות שונות שהביאו לירידה במחיר הסופי.

 

 

מנכ"ל אלומיי רני פרידריך מנכ"ל אלומיי רני פרידריך צילום: ערן לם

 

להערכת החברה, בעקבות העסקה היא תרשום רווח הון של 19 מיליון יורו בדו"חות הרבעון הרביעי של השנה. מדובר בתוספת משמעותית של 23% להון העצמי של החברה, שעומד, לפי הדו"חות הכספיים האחרונים, על 81.4 מיליון יורו. התמורה צפויה לשמש את החברה לפירעון מוקדם של אג"ח סדרה א', שערכן הנקוב עומד על 80 מיליון שקל. כמו כן, החברה תשתמש בכספים על מנת להשקיע בפרויקטים נוספים.

 

לפי נתוני החברה, תחנות הכוח שנמכרו מניבות הכנסות של 9.4 מיליון יורו בשנה, EBITDA של 7.9 מיליון יורו, FFO של 6.3 מיליון יורו, ומייצרות תזרים חופשי של 3 מיליון יורו.

 

לדברי נועה צבי, אנליסטית בכירה בבנק ההשקעות ווליו בייס, "תמורת העסקה מגלמת תשואה של פחות מ־3% על ה־FFO. עסקה זו מציפה את השווי האמיתי של הנכס שנרכש על ידי החברה בדיסטרס ואף עבר הפחתות מאז. אפשר לומר בזהירות שתשואה נמוכה זו עשויה להעיד על שוויים חבויים של נכסי אנרגיה אחרים שנמצאים במאזן החברה. כמו כן, העסקה צפויה להביא לשיפור במבנה ההון של החברה".

 

עוד מציינת צבי כי "באמצעות המימוש החברה צפויה לפרוע חוב יקר יחסית, ולהשקיע את יתרת התמורה בייזום פרויקטים בתחום הפוטו־וולטאי בספרד ואיטליה בעלי תשואה גבוהה".

 

פרידריך אמר כי "העסקה שביצענו נותנת לנו רוח גבית־פיננסית משמעותית לצמיחה, ייזום והשקעה בפרויקטים, וצבר פרויקטים נוספים בתקופה הקרובה. כבר ב־2020—2021 בכוונתנו לבנות פרויקטים באיטליה וספרד בהיקף של 400 מגה־ואט במצטבר".

 

פרידריך הוסיף כי "תחנות הכוח שמכרנו כעת נבנו ב־2010—2013 ופועלות בתעריף עידוד ממשלתי. רכישת תחנות הכוח נעשתה במהלך המשבר הפיננסי באירופה. עובדה זאת אפשרה לחברה להקים קו יציב עם תזרים מזומנים איתן לתשואה גבוהה. כמחצית מהתחנות נרכשו במצב מוכן להקמה ונבנו על ידי קבלנים, בפיקוחה של החברה. המחצית השנייה נרכשה מחברות גרמניות שנמצאו בכינוס נכסים והצריכה מאבקים משפטיים מורכבים שנוהלו על ידי חמי רפאל, שותף פעיל באלומיי שהיה גורם משמעותי בבניית הפרוטפוליו באיטליה"

 

".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x