למרות פתיחת חנויות חדשות, המכירות ברשת המזון של רמי לוי עלו רק ב-2.1%
קבוצת רמי לוי רשמה ברבעון השלישי עלייה של 9.9% בהכנסות ל-1.53 מיליארד שקל, מתוכן 1.42 מיליארד שקל ממכירות רשת המזון; הרווח הנקי של הקבוצה נחלש ב-20% ל-24 מיליון שקל, בעיקר בשל יישום תקן חשבונאי חדש
קבוצת רמי לוי פירסמה היום (ה') את דוחות הרבעון השלישי של 2019 עם קיפאון במכירות של רשת המזון וירידה ברווח הנקי. החברה דיווחה על חלוקת דיבידנד בגובה 18 מיליון שקל.
- לאחר הדוחות: שיכון ובינוי מוחקת 3.5%, רמי לוי נחלש ב-3.7%
- דוחות התעשייה האווירית: "לקוח גדול" חייב לה 245 מיליון דולר
- למרות סכומי הענק שהופרשו ברבעון, הפניקס מציגה רווח של 26 מיליון שקל
הקבוצה סיימה את הרבעון עם ירידה של 20% ברווח הנקי שעמד על 24 מיליון שקל, בעיקר על רקע יישום התקן החשבונאי החדש IFRS16.
המכירות צמחו ב-9.9% ברבעון השלישי של השנה ל-1.53 מיליארד שקל. בזכות עלייה הקלה במכירות רשת המזון שהציגה צמיחה של 1.25% במכירות החנויות הזהות ומאיחוד תוצאות קופיקס וגוד פארם.
העלייה במכירות הובילה לצמיחה ברווח הגולמי שעלה ב-22.3% ל-356 מיליון שקל. בחברה ציינו שהעלייה הושגה בעיקר מהמעבר לפעילות במרכז לוגיסטי ומתרומת המותג הפרטי המתאפיין ברווחיות גבוהה יותר ממותגי הספקים ומהווה כבר 18% מהמכירות ברשת.
העלייה ברווח הגולמי בשיעור כפול מזה של המכירות, איפשרה לחברה להציג עלייה ברווחיות הגולמית מ-20.8% ברבעון השלישי אשתקד ל-23.1% מהמכירות ברבעון החולף.
ההתרחבות גבתה מרמי לוי מחיר בשורת ההוצאות שעלו ברבעון ב-21.3% ל-308 מיליון שקל. שיעור ההוצאות מהמכירות עלה ל-20% לעומת 18.1% בתקופה המקבילה אשתקד.
למרות העלייה בהוצאות, הציגה החברה עלייה של 23.3% ברווח התפעולי שעמד ברבעון על 47 מיליון שקל ושיקף רווחיות תפעולית של 3% מהמכירות לעומת 2.7% בתקופה המקבילה אשתקד. הוצאות מימון בגובה 16 מיליון שקל, בעקבות יישום תקן IFRS16, העיבו על השורה התחתונה.
רשת המזון שיווק השקמה שבשליטת רמי לוי רשמה עלייה של 2.1% במכירות שהסתכמו ב-1.42 מיליארד שקל, למרות עליית המחירים ופתיחת שלוש חנויות חדשות. הרווח התפעולי ברשת המזון צמח ב-4% בלבד ל-39.7 מיליון שקל והיווה 2.8% מהמכירות.
רמי לוי שיווק השקמה מפעילה כיום 52 סניפים, מתוכם שלושה בזכיינות. בכוונת החברה לפתוח עד סוף השנה סניף חדש בקריית גת. לוי מזהה פוטנציאל להקמת כ-20 סניפים נוספים באזורים שבהם הרשת אינה פועלת.
במקביל נערכת החברה להרחיב את פעילותה אל תוך מרכזי הערים ולהפעיל סניפים עירוניים, בשטח של 300 עד 700 מ"ר לכל סניף עירוני, הן באמצעות פתיחת סניפים חדשים והן באמצעות רכישת רשתות עירוניות פעילות.
בהתאם לאסטרטגיה זו, בחודש ספטמבר אשתקד הושלמה רכישת השליטה ברשת קופיקס המפעילה 31 מרכולים ו-104 בתי קפה תחת המותג קופיקס. בחודשים האחרונים נפתחו שתי חנויות מזון בקופיקס בהרצליה ובפתח תקווה תחת הפורמט סופר רמי לוי בשכונה, ובחודשים הקרובים יוסבו סניפים נוספים תחת המותג. בנוסף, רכשה הרשת את ארבעת סניפי רשת שוויצריה הקטנה הפועלת בלב הערים.
הכניסה למרכזי הערים תתבצע גם באמצעות מכירות מקוונות. לפני כשנה וחצי חתמה החברה על הסכם עם חברת קומנסנס רובוטיקס להקמת 12 מרכזים לוגיסטים רובוטיים, שיתנו שירות ומענה בתחום המכירות המקוונות ובפריסה ארצית. המרכז הראשון יחל לפעול עד סוף השנה בת"א ושני מרכזים נוספים בפתח תקווה ובבאר שבע צפויים להפתח בשנה הבאה.