מאסק מציב יעד שאפתני - מכירת 100 אלף מכוניות ברבעון הנוכחי
במייל ששלח מייסד ומנכ"ל טסלה לעובדים הוא מציין שזו תהיה הפעם הראשונה שיצרנית המכוניות החשמליות תגיע לנתונים כאלה; השיא הנוכחי שלה עומד על 92.5 אלף מכוניות לרבעון
- אילון מאסק שוב עושה בושות: "התכוונתי לזקן מפחיד ולא לפדופיל"
- שוב זה קורה: נהג ברכב אוטונומי של טסלה ישן תוך כדי נסיעה בכביש מהיר
- אחרי שנים של קיפאון: שוק המכוניות החשמליות מתעורר בישראל
הגעה ליעד זה תהיה "אבן דרך מרגשת במיוחד עבור החברה", הדגיש מאסק במייל. עוד הוסיף כי להערכתו החברה אפילו יכולה לסיים את הרבעון עם 110 אלף הזמנות למכוניות, והיא עושה ככל יכולתה לספק את המכוניות עד יום שני, שהוא היום האחרון של הרבעון. "האתגר הוא לוודא שיש לנו את המכוניות המתאימות במיקומים הנכונים ולהסתמך על המשאבים של החברה ככל האפשר כדי לעזור במשלוחים של סוף הרבעון", כתב.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
הגעה ליעד מכירות של 100 אלף מכוניות ברבעון תשבור את השיא הנוכחי, שעומד על 95.2 אלף מכוניות שסיפקה ברבעון השני של השנה. בכל מקרה יהיה זה הישג מרשים, במיוחד בהתחשב בכך שברחבי העולם נרשמה האטה במכירות של מכוניות. למשל, בארה"ב נרשמה ירידה של 2% במכירות המכוניות במחצית הראשונה של השנה, כך לפי חברת אוטודאטה שמנטרת את הנתונים.
טסלה מתמודדת גם עם כמה מכשולים ייחודיים. הטבת המס שניתנה על ידי הממשל האמריקאי לרוכשי מכוניות חשמליות שלה הצטמצמה ב-50% בתחילת הרבעון ועומדת על 1,875 דולר. ההטבה למכוניות נטענות עבור שאר החברות עומדת על 7,500 דולר. במקביל, מתגברת התחרות בשוק המכוניות החשמליות. בשנה החולפת השיקו חברות מבוססות כמו אאודי, היונדאי וקיה מודלים משלהם בשוק האמריקאי.
טסלה גם שואפת לחזור לרווחיות. החברה דיווחה על הפסדים בשני הרבעונים הראשונים של השנה, על רקע השלמת בניית מפעל חדש בשנגחאי. האנליסטים מעריכים כי החברה תדווח על הפסד נוסף עבור הרבעון השלישי, אם כי הוא צפוי להיות קטן יותר משני הרבעונים הקודמים.