3,000 מנויים נטשו את yes ברבעון - ההכנסה למנוי ירדה ב-8%
דוחות בזק מלמדים על העמקת ההפסד של חברת הלוויין ל-27 מיליון שקל, ההכנסות ירדו ב-10% ל-337 מיליון שקל; בפלאפון: הרווח ירד ב-71% ל-2 מיליון שקל בלבד, ההכנסות הצטמקו ב-5% ל-570 מיליון שקל; הרווח של המגזר הקווי זינק ב-178% ל-562 מיליון שקל
הבוקר דיווחה בזק את על הפסד של של 1.57 מיליארד שקל ברבעון השני, לצד תחזית מעודכנת ל-2019 כולה - לפיה תרשום בסיכום השנה הפסד של 1.1 מיליארד שקל, בשל מחיקת הענק ב-yes וירידת הערך בפלאפון. החלוקה המגזרית המופיע בדוח מלמדת, בין היתר, על מצבה העגום של חברת הלוויין.
- בזק רשמה הפסד עצום של 1.57 מיליארד שקל ברבעון השני
- המחזיקים בבזק התעלמו מסימני האזהרה
- דרמה בבזק: תמחק יותר משני מיליארד שקל ברבעון השני
Yes ממשיכה לאבד מנויים ומסיימת עם הפסד של 27 מיליון שקל
חברת הלוויין מסיימת את הרבעון עם הפסד של 27 מיליון שקל לעומת הפסד של 10 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה מציגה הפסד תפעולי שעמד על 24 מיליון שקל, אל מול הפסד של 17 מיליון שקל ברבעון אשתקד.
הכנסות החברה הסתכמו ב-337 מיליון שקל, לעומת 375 מיליון שקל ברבעון המקביל - שחיקה של כ-10%. שירות הטלוויזיה הזול STINGTV לא מכפר על נטישת המנויים בלוויין: במהלך הרבעון עזבו את החברה 3,000 מנויים ומספרם עמד בסוף הרבעון על 565 אלף, לעומת 568 אלף רבעון קודם. ההכנסה הממוצעת החודשית (ARPU) ירדה ב-8% ל-198 שקל, לעומת 215 שקל ברבעון אשתקד.
החברה מציגה תזרים מזומנים חופשי שלילי שעמד על 58 מיליון שקל, אל מול תזרים שלילי של 23 מיליון שקל ברבעון המקביל.
פלאפון מסיימת רבעון עם רווח של 2 מיליון שקל
מצב השוק הרגיש מכה בחברת הסלולר שמסיימת עם רווח מזערי של 2 מיליון שקל, בדומה לרבעון קודם, אך לעומת רווח של 7 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 71%. החברה מציגה הפסד תפעולי של 8 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 2 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הכנסות פלאפון הצטמקו ל-570 מיליון שקל, לעומת 602 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 5.3%. ההכנסות מציוד קצה ירדו ב-15% ל-140 מיליון שקל, לעומת 164 מיליון שקל ברבעון המקביל. התזרים החופשי עמד על 8 מיליון שקל, אל מול 41 מיליון שקל בשנה קודמת.
מספר מנויי הסלולר רשם עלייה קלה - פלאפון גייסה 39 אלף מנויים - ועמד בתום הרבעון על 2.26 מיליון, לעומת 2.22 מיליון ברבעון הקודם. מספר זה מציב את החברה עם נתח השוק השלישי בגודלו בישראל. ה-ARPU עמד על 64 שקל לעומת 57 שקל ברבעון המקביל.
בזק מאבדת מנויים במגזר הנייח אך הרווח התפעולי וה-EBITDA מזנקים
המגזר הקווי מציג רווח של 562 מיליון שקל, לעומת 202 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של 178%. מגזר זה ממשיך להציג את ההכנסות העיקרית של בזק, שהסתכמו ב-1.02 מיליארד שקל, לעומת 1.06 מיליארד שקל ברבעון מקביל, ירידה של 4.1%. הרווח במגזר הנייח קפץ בעקבות רווח ממכירת מתחם סקיה על סך 403 מיליון שקל.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
ההכנסות מטלפוניה ממשיכות להישחק והסתכמו ב-264 מיליון שקל, אל מול 291 מיליון שקל ברבעון אשתקד, ירידה של 9.3%. בהתאם למגמת הירידה העולמית, מספר מנויי הטלפוניה ירד ל-1.76 מיליון, לעומת 1.79 מיליון ברבעון קודם. ה-ARPU ירד ל-49 שקל, כאשר ברבעון השני של 2018 עמדה על 52 שקל.
ההכנסות מאינטרנט ירדו והסתכמו ב-396 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אז עמדו על 403 מיליון שקל, ירידה קלה של 1.7%. זה רבעון שלישי ברציפות שמספר מנויי האינטרנט בירידה והוא עמד הרבעון על 1.61 מיליון לעומת 1.63 מיליון ברבעון הקודם - 612 אלף מנויים מתוכם בסיטונות. ה-ARPU הקמעונאי עלה ל-97 שקל, לעומת 93 שקל ברבעון מקביל.
הרווח התפעולי קפץ ועמד על 875 מיליון שקל, לעומת 387 מיליון שקל ברבעון המקביל, זינוק של 126%. ה-EBITDA עלתה ועמדה על 1.07 מיליארד שקל, לעומת 598 מיליון שקל ברבעון השני של 2018.
בזק בינלאומי: הרווח צנח ב-50%
החברה, המשמשת כספקית אינטרנט ושיחות בינלאומיות, הציגה רווח נקי של 10 מיליון שקל, אל מול 20 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 50%. הרווח התפעולי ירדה והסתכם ב-18 מיליון שקל, אל מול 30 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 40%.
הכנסות החברה הסתכמו ב-339 מיליון שקל, לעומת 336 מיליון שקל בשנה קודמת, עלייה קלה של 1%. שיעורי הנטישה עמדו על 6.2% לעומת 6% ברבעון המקביל.