דיימלר ו-BMW ישתפו פעולה בפיתוח מערכות לנהיגה אוטונומית
לפי התוכנית, 1,200 אנשי טכנולוגיה מ-2 החברות יפתחו מערכות נהיגה אוטונומית לכבישים מהירים ולחניות; היעד - התקנת הטכנולוגיה במכוניות המשווקות לציבור הרחב בשנת 2024; המוצר הסופי ישווק לכל החברות המעוניינות תחת הסכמי רישיון
יצרניות הרכב הגרמניות דיימלר (יצרנית מרצדס) ו-BMW הודיעו היום על שיתוף פעולה בפיתוח מערכות נהיגה אוטונומית. במסגרת התוכנית החדשה, 1,200 אנשי טכנולוגיה משתי החברות יעבדו יחד לפיתוח מערכות תמיכה בנסיעה עצמית בכבישים מהירים ובשלב החניה.
- יו"ר פורד העולמית: "בחברות הישראליות אין היררכיה - לכן אתם מצליחים"
- ואם המכוניות לא יבינו זו את זו?
- "ייקח עוד זמן רב מאוד עד שנראה מכוניות אוטונומיות כמוצרים צרכניים על הכביש"
לפי ההודעה, העמקת הפעילות המשותפת בתחום בהחלט על הפרק: "מתוכננות שיחות נוספות על הרחבת שיתוף הפעולה לרמות גבוהות יותר של נהיגה אוטונומית, בשטחים אורבניים ובמרכזי ערים", נאמר בהודעת החברות.
השותפות הנוכחית תתמקד בטכנולוגיה המוגדרת בתעשיית הנהיגה אוטונומית כרמה 4 (SAE level 4), בהתאם לקטגוריות שקבעה התאחדות המהנדסים של הרכבים האוטונומיים (Society of Automotive Engineers - SAE), הכוללות 5 רמות. המשמעות בפועל - המכונית ברמה זו יכולה לפעול באופן עצמאי אך יש בה את כל המערכות המוכרות לנהיגה רגילה של נהג וקיימת אפשרות להתערב במקרה של כשל במערכות.
דיימלר ו-BMW הדגישו כי שיתוף הפעולה אינו כולל מגבלות בלעדיות ובפרויקט יקחו חלק יצרניות נוספות בהתאם לצורך. כמו כן, אין כוונה לשמור בסודיות את הטכנולוגיה של המוצר המוגמר ופרטיו יועברו לחברות המעוניינות במסגרת הסכמי רשיונות. החברות הציבו את תאריך היעד להתקנת הטכנולוגיה במכוניות הנמכרות לציבור בשנת 2024”.
ביום שלישי השבוע הוציאו 11 יצרניות רכב, בהן גם דיימלר ו-BMW, דוח חדש על נהיגה אוטונומית ובטיחות (תחת הכותרת Safety First for Automated Driving.). הדוח מציע רשימת סטנדרטים מחייבת לתעשיית המכוניות והמשאיות האוטונומיות ברחבי העולם.
הדוח מתבסס על הצעות של מומחים בתחום הבטיחות ואנשים מתוך התעשייה, והכוונה היא להפיץ אותו בכנסים של הענף ובכנסים טכנולוגיים במהלך החודשים הבאים.
בהודעת BMW נאמר שמטרת הדוח המרכזית היא ליצור מצב שבו יהיה ברור שמכונית אוטונומית בטוחה יותר ממכונית בשליטה מלאה של נהג. על הדוח חתומות עוד החברות אאודי, פיאט-קרייזלר, וולקסווגן, אינטל, באידו (Continental), קוניננטל (Continental), אפטיב (Aptiv), היר טכנ' (Here Technologies) ואינפינאון (Infineon).