לא מצליחה להתחרות בבואינג: בומברדייה מוכרת את ייצור המטוסים המסחריים למיצובישי ב-550 מיליון דולר
יצרנית המטוסים הקנדית נאלצה להודות בתבוסתה לבואינג ולאיירבוס, ששולטות בשוק בשל ההון העצום שנדרש לפיתוח מטוסים מסחריים; המנכ"ל ציין שהחברה תתמקד מעתה במטוסים פרטיים וברכבות
הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט
יצרנית המטוסים הקנדית בומברדייה (Bombardier) מוותרת על תחום הטיסות המסחריות – ומוכרת את חטיבת המטוסים הסילוניים האזרחיים שלה לחברת מיצובישי תעשיות היפנית (Mitsubishi Heavy Industries), החברה האם של יצרנית הרכב מיצובישי מוטורס. מיצובישי תעשיות תשלם עבור החטיבה סכום של 550 מיליון דולר אמריקאי במזומן.
- משבר ה-737: בואינג שוקלת לשנות את שם המטוס
- איירבוס גברה על בואינג במכרז לאספקת 100 מטוסים ארוכי טווח
- צרות לבואינג: כשל במערכת הכיבוי של הדרימליינר מפחיד את הטייסים
המכירה משקפת סיום של תקופה עבור החברה שבסיסה במונטריאול, שנאלצת להודות בתבוסתה מול בואינג האמריקאית ואיירבוס האירופית. מנכ"ל החברה הקנדית אלן בלאמר (Alain Bellemare) אמר היום (ד') כי העסקה "משלימה את השינוי בפעילות התעופה של בומברדייה", בלאמר הסביר שהחברה תתמקד מעתה במטוסים פרטיים וברכבות.
ההחלטה של החברה הקנדית מגיעה פחות משנתיים לאחר שאיירבוס השתלטה על סדרת המטוסים בומברדייה מדגם C, המיועדים לעד 130 נוסעים. מטוסים אלה שנרכשו מבומברדייה על ידי החברה האירופאית טסים היום תחת השם איירבוס 220A.
מעמדן של בואינג ואיירבוס השולטות היום בתחום התעופה מוגן בעיקר בזכות ההון העצום הנדרש לפיתוח מטוסים מסחריים. מיצובישי תעשיות היא אחת החברות שעדיין מנסות להתחרות בדואופול האמור, וכך גם החברה הסינית קומאק (Comac).