$
בורסת ת"א

בלעדי לכלכליסט

הזינוק בכלל מקרב שוב את ישראייר לבורסה

אי.די.בי פתוח בוחנת ביצוע הצעת מכר ל־30%—40% ממניות חברת התעופה

גולן חזני 07:2006.05.19

הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

אי.די.בי פתוח, שנמצאת בשליטת אדוארדו אלשטיין ובעלת השליטה (100%) בחברת התעופה ישראייר, בוחנת את האפשרות לבטל את מכירת ישראייר ולחדש את התוכנית להנפיקה בבורסה, כך נודע ל"כלכליסט". הסיבה לשינוי הכיוון באשר לגורלה של ישראל טמונה בזינוק של 18% תוך יומיים במניית כלל ביטוח, שנמצאת גם היא בשליטת אי.די.בי פתוח (20.3%). הזינוק במניית כלל הביא אותה לשווי של יותר מ־3.2 מיליארד שקל. הקפיצה במניה היא תוצאה של מכירת 18% ממניות חברת הביטוח למורי ארקין (8%), יקיר גבאי (5%) ואייל לפידות (5%) — שכיהן עד לאחרונה כמנכ"ל החברה המתחרה הפניקס, וצפוי להיכנס בקרוב ללשכת המנכ"ל בחברת הנדל"ן שיכון ובינוי.

 

 

 

אלשטיין מנסה למכור את ישראייר כבר יותר מחצי שנה בעיקר בשל חובותיה של אי.די.בי למחזיקי האג"ח שלה, שמסתכמים ב־2.8 מיליארד שקל. אלשטיין, שביקש למכור את ישראייר תמורת 225 מיליון שקל, ניהל ומנהל מגעים עם מספר גורמים, בהם בעל השליטה בחברת חמת יואב גולן, בעל השליטה במבטח שמיר מאיר שמיר, הראל שפירא — אחד מבעלי השליטה בחברת שפיר הבורסאית, קרן קדמה וקבוצת מלונות בראון. אלה הציעו לו 50־55 מיליון דולר עבור החברה.

 

מטוס של חברת תעופה ישראייר מטוס של חברת תעופה ישראייר צילום: ישראייר

 

 

העלייה בשווי של כלל ביטוח, שהיא הנכס המרכזי של אי.די.בי פתוח, מגדילה את מרווח התמרון הפיננסי של החברה, מרווח אותו אלשטיין רוצה לנצל בבחינת האפשרות להנפיק את ישראייר בבורסה. הנפקה עשויה להשיא לחברה ערך גבוה אף יותר מזה שביכולתו של אלשטיין לקבל עליה כעת. ההנפקה, אם תצא לפועל, תתבצע בצורה של הצעת מכר ל־30%־40% ממניות ישראייר, כך שאי.די.בי תמשיך לשלוט בחברה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x