עוד רבעון גרוע לטסלה, אך מאסק מפגין אופטימיות
חברת הרכב דיווחה על הפסד של יותר מ-700 מיליון דולר, שהיה נמוך במעט מזה שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד; ההכנסות ירדו ב-36%; עם זאת, המייסד והמנכ"ל סבור שהחברה תשוב לרווחיות ברבעון השלישי, ושתבצע גיוס הון נוסף קרוב
לחצו כאן לערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט
טסלה דיווחה אתמול (ד') על הפסד של מעל 700 מיליון דולר ברבעון הראשון, אולם המייסד והמנכ"ל אלון מאסק מאמין כי יצרנית המכוניות החשמליות תחזור לרווחיות ברבעון השלישי של השנה, והוסיף כי ייתכן שתבצע גיוס הון נוסף בקרוב. לדבריו, "יש יתרונות בגיוס הון. נראה שהגיע הזמן לזה".
- אלון מאסק: טסלה תשיק בשנה הבאה שירות של מיליון מוניות אוטונומיות
- טסלה מקשה על לקוחותיה לרכוש את הדגם החשמלי הזול ביותר שלה
- טענות בחברת טסלה: מאסק רדף אחרי עובד ודחף אותו
בחברה ציינו כי בכוונתם לפתור בקרוב את הבעיות הלוגיסטיות במשלוחי המכוניות ברחבי העולם, שפגעו בה בחודשים האחרונים. הרבעון הראשון אופיין גם בפיטורי עובדים ובמחלוקת ציבורית בין מאסק ורשות ני"ע האמריקאית (SEC). "זה היה אחד הרבעונים המורכבים ביותר בהיסטוריה שלנו", הודה סמנכ"ל הכספים זאכרי קירקהון.
טסלה דיווחה על הפסד של 702.1 מיליון דולר, שהם 4.10 דולר למניה, זאת לעומת הפסד של 709.6 מיליון דולר שהם 4.19 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד. לא כולל הוצאות חד פעמיות, ההפסד מצטמצם ל-494 מיליון דולר שהם 2.90 דולר למניה. כמו כן, החברה דיווחה על ירידה של 36% בהכנסות מהשנה שעברה ל-4.5 מיליארד דולר. ברבעון הקודם דיווחה טסלה על רווח של 139 מיליון דולר ומכירות בגובה 7.2 מיליארד דולר. עוד דיווחה החברה כי סיימה את הרבעון עם היקף מזומנים בסך של 2.2 מיליארד דולר.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
מניית טסלה, שנפלה מאז תחילת השנה ב-22% נסחרה ללא שינוי לאחר פרסום התוצאות, שהתקבלו כשעה לאחר המועד המתכונן.
בשיחה עם משקיעים לאחר פרסום התוצאות ניסה מאסק לשכנע כי הביקוש לדגם מודל 3 הוא גבוה "בטירוף", וכי החברה תוכל לספק את המכונית ביעילות ובמהירות ללקוחות ברחבי העולם. עם זאת, הוא הפחית את תחזית התפוקה בנוגע למפעל בשנגחאי שנמצא כעת בשלבי בנייה - מייצור של 3,000 מכוניות מודל 3 בשבוע כפי שטען בעבר ל-1,000 או 2,000 מכוניות בשבוע עד סוף השנה. "יש הרבה שווקים שבהם עוד לא ענינו על הביקוש הגבוה, בעיקר למודל 3", הוא אמר.
בכל זאת, בחברה שמרו על התחזית שלהם ל-2019 לפיה יספקו 360-400 אלף מכוניות. לפי הודעת החברה, ברבעון השני היא מתכוונת לספק 90-100 אלף מכוניות ללקוחות, זאת לעומת אספקת 63 אלף מכוניות ברבעון הראשון, שהיוו ירידה של 31% לעומת הרבעון הקודם. אולם האנליסט האריס אנוואר מהאתר Investing.com טען כי מדובר בתחזית "קודרת" לרבעון השני. "אני ממשיך להעריך כי טסלה והמניות שלה יחוו שנה מלאה בתנודתיות", אמר.
מאסק המשיך וטען כי בחברה מתכוונים לייעל את האופן בו היא בונה את המכוניות, שעד כה היה יקר ולא יעיל. כמו כן, בחברה הכריזו כי יתחילו להציע בעוד כחודש ביטוחים מטעם עצמם כדי לשקף בצורה טובה יותר את הבטיחות של המכוניות.
פרסום תוצאות הרבעון מגיע בשבוע עמוס לחברה: מוקדם יותר קיימה אירוע להצגת מכוניות אוטונומיות ומאסק העריך כי עד השנה הבאה החברה תייצר מעל מיליון מכוניות ללא נהג. היום, מאסק אמור להגיע לבית המשפט לעדכן בהתקדמות המו"מ מול ה-SEC על השימוש השנוי במחלוקת שלו בטוויטר, כולל הצהרותיו בעבר כי ישקול להפוך את החברה לפרטית.