המתחרה הסינית של סטארבקס נערכת להנפקה בוול סטריט
רשת לאקין מתרחבת בקצב מסחרר ושואפת לעקוף את סטארבקס בסין עד סוף 2019. גייסה 150 מיליון דולר לפי הערכת שווי של 2.9 מיליארד דולר
רשת הקפה הסינית לאקין, השואפת להפעיל בסין יותר סניפים מאשר סטארבקס, נערכת להנפקה ראשונה לציבור בארה"ב. על כך מדווח ה"סאות' צ'יינה מורנינג פוסט".
החברה הגישה מסמכים לרגולטור האמריקאי ומתכננת לגייס כ־300 מיליון דולר בהנפקה. בשבוע שעבר, לאקין גייסה 150 מיליון דולר מקרן בלאקרוק וממשקיעים נוספים על פי הערכת שווי של 2.9 מיליארד דולרים.
מרוץ ההתרחבות של לאקין עולה לה 130 מיליון דולר בשנה והיא עשויה להמשיך לרשום הפסדים בשנים הבאות. החברה דיווחה על הפסד נקי של 241 מיליון דולרים ב־2018 עבור הכנסות של 125.3 מיליון דולר.
מאז שנכנסה לשוק ביוני 2017, לאקין, שבסיסה בשיאמן, התרחבה במהירות ל־2,370 סניפים ב־28 ערים בסין. זאת בעזרת מימון של קרן העושר הסינגפורית וקרן צ'יינה אינטרנשיונל קפיטל. עד לסוף השנה הנוכחית, לאקין שואפת להיות רשת הקפה הגדולה בסין במונחים של מספר סניפים.
הגשמת היעד הזה לא תהיה פשוטה. סטארבקס, שנכנסה לסין כבר לפני שני עשורים, שולטת בשוק עם נתח של למעלה מ־50%, כך לפי יורומוניטור. לאקין, לעומת זאת, החזיקה נכון ל־2018 בנתח של 2.1% בלבד מהשוק, אך היא מתכננת לפתוח השנה סניפים בקצב של 300-200 בחודש.
לסטארבקס יותר מ־3,700 סניפים בסין והיא פותחת סניף חדש מדי כ־15 שעות. בכוונתה להפעיל 6,000 סניפים בסין עד 2023.
חשיבותו של שוק הקפה הסיני צפויה רק לצמוח, זאת בשל התחזקות מעמד הביניים, כך לפי דיווח של בלומברג בינואר. צריכת הקפה בסין תגדל לפי הערכות בכ־3% בשנה עד 2023.
לאקין, שמתמקדת בנוחות השירות ובמחירים זולים, פונה אל עובדי המשרדים שאינם זקוקים לעיצוב מושקע בסניפים, כמו זה שמציעה סטארבקס. לקוחות רבים נמשכים לרשת לאקין בשלב הראשון בזכות שוברים לקפה שהיא מחלקת, והחברה מתכננת להמשיך ולהשקיע באופן נרחב בהנחות ובמבצעים כדי להגדיל את בסיס הלקוחות.
לאקין מתמחה בשירות איסוף מהיר ובמשלוחים זריזים בזכות אפליקציה שמוציאה את ההזמנות בתוך כ־18 דקות. לשם כך היא חברה עם ענקית האינטרנט טנסנט. סטארבקס השיקה שירות משלוחים רק באוגוסט האחרון, דרך שותפות עם עליבאבא.