הסוחרים לבשו כחול בקאמבק של ליוויס בוול סטריט
מניית יצרנית הג'ינס זינקו ב-32% בהנפקה הציבורית שלשום; החברה חזרה להיסחר אחרי יותר משלושה עשורים, ולכבוד המאורע לבשו עובדי בורסת ניו יורק ג'ינס של ליוויס
מניות יצרנית הג'ינס לוי שטראוס (ליוויס) זינקו ב־32% בהנפקה הציבורית של החברה שלשום (ה') בבורסת ניו יורק. שווי השוק שנקבע לחברה בתום יום המסחר הגיע ל־8.7 מיליארד דולר. אתמול ירדו המניות ב־1.3%.
- קרע בג'ינס: דיזל ארה"ב הגישה בקשה להגנה מפני נושים
- כחול צמוד: תיקי הג'ינס חוזרים
- יצרנית הג'ינסים ליוויס הגישה מסמכים להנפקה ראשונית בבורסת ניו יורק
החברה, שחזרה להיסחר בוול סטריט אחרי יותר משלושה עשורים, תמחרה את מניותיה בעת ההנפקה ב־17 דולר, מעל ציפיות האנליסטים שהימרו על טווח של 14-16 דולר למניה. לכבוד ההנפקה לבשו עובדי בורסת ניו יורק ג'ינס של ליוויס. סימול המניה של ליוויס הוא LEVI.
החברה בונה על ענף הביגוד לנשים כמנוע הצמיחה שלה, ומקווה להגדיל את נתחה בשוק זה. כיום עיקר הכנסותיה מתבססות על בגדי ג'ינס לגברים, שהיו אחראים ל־4 מיליארד דולר מתוך הכנסות של 5.6 מיליארד דולר שהחברה רשמה ב־2018. אפיק צמיחה נוסף שאותו סימנה ליוויס הוא בהרחבת פעילותה בסין, שם נתח השוק שלה עמד על 3% בלבד ב־2018.
ההנפקה של ליוויס הגיעה בתקופה בה מכירות בגדי הג'ינס נמצאות בהאטה לנוכח תחרות מצד מותגי ביגוד ספורט אמריקאיים כמו לולולמון אתלטיקה. ב־10 השנים האחרונות צמחו מכירות הג'ינס העולמיות ב־3.5% בשנה, קצב איטי יותר מקצב מכירות כלל תעשיית הבגדים העולמית - כך לפי חברת מחקרי השוק ברנסטיין.