פרסום ראשון
הפיקוח על הבנקים דורש מישראכרט להסיר את קמפיין "המינוס הופך לפלוס"
הביקורת הציבורית עבדה - וכעת תיאלץ ישראכרט להוריד מהאוויר את הפרסומת בכיכובו של יובל סמו הקוראת לציבור להחליף את המינוס בפלוס דרך נטילת הלוואות. מדובר במכה לא פשוטה לישראכרט, שכן עלות הקמפיין מוערכת במיליוני שקלים
הפיקוח על הבנקים הורה לחברת ישראכרט להסיר את הפרסומת בכיכובו של יובל סמו הקוראת לציבור להחליף את המינוס בפלוס דרך נטילת הלוואות.
זאת, על רקע הביקורת שפורסמה בכלכליסט ולאחר מכן גם בפלטפורמות נוספות על האופן שבו הפרסומת מעודדת בבוטות רמת מחייה מעל היכולת הכלכלית של הציבור.
כזכור, בפרסומת שמופיעה במסגרת קמפיין נרחב הכולל שלטי חוצות, פרסום בדיגיטל ופרסומת בפריים טיים של הערוצים המסחריים נראה סמו מציע לציבור לטוס לחופשה ביפן, ללון במלונות פאר, להזמין זמר מזרחי מצליח לחגיגות הבר-מצווה ולרכוש רכב חדש - סתם כי אפשר.
המסר המרחף מעל הפרסומת הוא כי כל הטוב הזה יכול להגיע בלי להיכנס למינוס לכאורה דרך חלופה של נטילת הלוואה מחברת כרטיסי האשראי.
עלות הקמפיין מוערכת במיליוני שקלים (זמן פרסום בפריים טיים, עלות ההפקה והתשלום לסמו), כך שמדובר במכה לא פשוטה לישראכרט ותמרור אזהרה לקמפיין מקביל שמתכננת לאומי קארד להשיק בקרוב תחת מיתוג ושם חדש.
מישראכרט לא נמסרה תגובה.