תיקי הפנסיה והביטוח הכללי מקפיצים ב-89% את רווחי מנורה מבטחים
בזכות תלות נמוכה יחסית בשוקי ההון מציגה מנורה מבטחים דוח רבעוני חזק עם רווח של 193 מיליון שקל; אף שהחברה רשאית לחלק דיבידנד, בשלב זה לא התקבלה החלטה בנושא
לחצו כאן לערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט
חברת הביטוח מנורה מבטחים מסיימת רבעון שלישי חזק עם רווח כולל של 193 מיליון שקל - עלייה חדה של 89% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הזינוק נובע בין היתר מצמיחה מרשימה בתיק הפנסיה של החברה.
- הגדלת ההתחייבויות בסיעוד גררה את מנורה לירידה של 37% ברווח
- עיריית תל אביב מרוויחה מקבוצות הספורט המקצועניות בעיר
- חברות הביטוח רוצות לחלוק מערכת מחשוב, במגדל מסתייגים
מנורה מחזיקה בתיק ביטוח חיים קטן יחסית ולכן נפגעת פחות ממתחרות כמו כלל ומגדל מתקופות שבהן סביבת הריבית נמצאת בירידה כמו, כפי שאירעה ברבעון השלישי – ירידה זו מחייבת הגדלה של עתודות הון. מנורה נאלצה ברבעון להגדיל את העתודות הביטוחיות רק ב-13 מיליון שקל (על חשבון שורת הרווח) בעוד שברבעון המקביל ההגדלה עמדה על 89 מיליון שקל.
הפרמיות ודמי הגמולים שנגבו ברבעון הסתכמו ב-5.9 מיליארד שקל - צמיחה של 9.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מנורה מבטחים המחזיקה בקרן הפנסיה הגדולה בישראל (מבטחים החדשה) צומחת יפה בפנסיה עם הפקדות של 3.1 מיליארד שקל ברבעון – עלייה של 11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
גם בפעילות ביטוחי חיים מנורה צומחת יפה עם פרמיות שוטפות בהיקף של 570 מיליון שקל ברבעון, עלייה של 5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הכולל לפני מס בתחום הפנסיה עמד על 48 מיליון שקל - 7 מיליון שקל יותר מהרבעון המקביל. לעומת זאת, בפעילות הגמל נרשמה נסיגה מהותית ברווח שהסתכם ב-9 מיליון שקל, ירידה של 40% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הירידה נובעת מעלייה בהוצאות עמלות, הוצאות שיווק וכן מצמצום במרווח הפיננסי ביחס לקופות גמל שמשווקת מנורה ומבטיחות תשואה.
בביטוח הכללי מציגה מנורה תהליך מעניין של ירידה בפרמיות, בשיעור של 10%, ל-777 מיליון שקל - ובאותה העת הרווח ברבעון מפעילות זו צמח ב-44% והסתכם ב-204 מיליון שקל. הירידה בהכנסות מול העלייה ברווח נובעת ככל הנראה משיפור איכות תיק הביטו הכללי .
לפי דרישות ההון המחמירות של הפיקוח מנורה יכולה לחלק דיבידנד מרווחיה אך טרם קיבלה החלטה בעניין. הרבעון הרביעי של השנה (רבעון נוכחי) נפתח בירידות חדות בשווקי ההון שעלולות להשפיע לרעה על תוצאות חברות הביטוח. לפיכך, גם אלה שיכולות לחלק דיבידנדים עשויות להעדיף להמתין להתפתחויות ברבעון.
מנורה חושפת עוד כי באוקטובר האחרון, בהמלצת ועדת האסטרטגיה של החברה, אושרה תכנית אסטרטגית לשנים 2022-2019 שמטרתה המרכזית "לפתח יכולות ואמצעים להתמודדות עם השינויים המהירים המתרחשים וצפויים להתרחש בשנים הקרובות, בסביבה העסקית שבה פועלת הקבוצה בתחום החיסכון ארוך הטווח כמו גם בתחומי הביטוח האחרים, וזאת, בין היתר, תוך העמקת הקשר וההיכרות עם לקוחות הקצה לרבות באמצעות שכלול הממשק הדיגיטלי עימם, תוך יצירת ערך מוסף בתחום המוצרים והתאמתם ללקוחות, ותוך שמירה על יעילות פנימית וגמישות טכנולוגית ותפעולית".
על פניו העמקת הקשר וההיכרות עם לקוחות הקצה עשויה להעיב על מעמד סוכני הביטוח (המתווכים היום בין החברות ללקוחות). לכן במנורה ממהרים להבהיר כי "ערוץ ההפצה המרכזי והעיקרי היה וימשיך להיות סוכני הביטוח של הקבוצה. כמו כן, תשאף הקבוצה למקד את המאמץ השיווקי שלה במוצרי הסיכון השונים תוך דגש על תחום הבריאות המתפתח. בנוסף, תשאף הקבוצה לחזק ולפתח מקורות רווח שאינם מפעילות הביטוח וחיסכון ארוך טווח באמצעות חברות מוחזקות".