סנו: התגברות התחרות והתייקרות חומרי הגלם הובילו לירידה ברווח
יצרנית חומרי הניקיון הציגה רווח נקי של 40 מיליון שקל; המכירות עלו ב-2.9% בהכנסות והסתכמו ב-382 מיליון שקל; הדירקטוריון החליט על חלוקת דיבידנד בהיקף 43 מיליון שקל
התגברות התחרות ועליית מחירי חלק מחומרי הגלם פגעו בתוצאות סנו ברבעון השלישי של השנה. החברה רשמה עלייה קלה במכירות, אך חתמה את הרבעון עם ירידה של 3% ברווח הנקי.
- עלייה של 13% בהכנסות: מקבצי הדיור דוחפים את אלקטרה נדל"ן
- החולשה בשוק המזגנים חתכה את הכנסותיה של תדיראן ברבעון
- פרטנר: יציבות בהכנסות, נסיגה ברווח, 23,000 מנויי טלוויזיה חדשים
דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד בגובה 43 מיליון שקל, לאחר שבחן את עמידות החברה במבחן הרווח ובמבחן יכולת הפירעון ואישר שהחלוקה לא תפגע ביכולתה של החברה לעמוד בהתחייבויותיה בעתיד.
מכירות החברה צמחו ברבעון ב-2.9% והסתכמו ב-382 מיליון שקל. מכירות מוצרי הטואלטיקה והקוסמטיקה הושפעו מהתחרות הענפית וירדו ב כ-3.5%, אך קוזזו עם מכירות מוצרי הניקוי ואחזקת הבית שעלו ב-6.3% ומכירות מוצרי הנייר שעלו ב-8.5%.
למרות העלייה במכירות, ירד הרווח הגולמי של סנו ברבעון ב-2.7% והסתכם ב-143 מיליון שקל. הירידה ברווח וברווחיות שעמדה על 38% מהמכירות לעומת 40% בתקופה המקבילה אשתקד, נובעת בעיקר מהתייקרות חומרי הגלם ותשומות הייצור, וכן שחיקה במחירי המכירה.
הירידה ברווח הגולמי השפיעה על שורת הרווח התפעולי שירד ב-11% והסתכם ברבעון ב-58.8 מיליון שקל. הירידה ברווח התפעולי ובשיעורו שירד ל- 14% לעומת 15.8% בתקופה המקבילה אשתקד, נגרמה גם בשל עלייה בשיעור הוצאות השכר, כמו גם הוצאות הפרסום וההפצה שנדרשו בכדי לבלום ירידה במכירות. העליה בשיעור הוצאות המכירה והשיווק ל- 20% מהמכירות, קוזזה בחלקה בירידה בהוצאות הנהלה וכלליות, בעיקר בכל הנוגע להוצאות אחזקת מחשב ושכר.
לאחר הוצאות המימון, שהסתכמו ברבעון בכ-299 אלף שקל לעומת הכנסות מימון של 229 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד וירידה בהוצאות מיסים חתמה סנו את הרבעון עם ירידה של 3% ברווח הנקי שהסתכם ב-40 מיליון שקל.
סנו פועלת בארבעה תחומי פעילות מרכזיים המדווחים כמגזרים בדוחותיה הכספיים ובראשם תחום מוצרי ניקוי ואחזקת הבית, שמכירותיו מהוות 48.4% מסך הפעילות, תחום מוצרי נייר הכולל חיתולים לתינוקות ולמבוגרים ומוצרי נייר ביתי שונים ומהווה 17.1% מהפעילות, תחום מוצרי טואלטיקה וקוסמטיקה המהוות 24.4% מהפעילות והיתר מתחום המרכז מוצרי ניקוי ואחזקה שונים אשר אינם נכללים בתחומי הפעילות האחרים.
תחומי העיסוק של הקבוצה מאופיינים בתחרות חריפה מצד יצרנים מקומיים, רשתות המייצרות מוצרי מותג פרטי, יבואנים, וכן חברות רב לאומיות בעלות מותגים בינלאומיים, הפועלות בישראל ומתחרות במוצרי החברה.