צמיחה של 70% במכירות עדיקה, הרווח התפעולי זינק ב-79%
הכנסות עדיקה ברבעון השלישי הסתכמו ב-26.6 מיליון שקל - תשלום מבוסס מניות למייסדים והוצאות מיסוי ומימון הורידו את הרווח הנקי ב-10% ל-1.05 מיליון שקל; שווי סל הרכישות הממוצע ירד ב-21% ל-161 שקל
חברת האופנה עדיקהממשיכה להציג עלייה חזקה בהכנסות בזכות השיפור בתוצאות המסחר המקוון והשילוב המוצלח עם המשך פריסת החנויות פיזיות. החברה המתמחה באופנת נשים ברשת מפעילה כיום גם שש חנויות, בדיזנגוף בת"א, בקריון, באשדוד, באר שבע, ובראשון לציון (לצד חנות זמנית נוספת בפתח תקווה).
- אתר מכירות האופנה עדיקה נכנס לתחום האופנה הצעירה
- לראשונה: סופר פארם תשווק מותג מחוץ לרשת
- דוחות עדיקה: מכרה 57% פריטים יותר מאשר ברבעון המקביל
עדיקה מסכמת את הרבעון השלישי עם זינוק של 70% בהכנסות ל-26.6 מיליון שקל - החברה מייחסת את השיפור לצמיחת הפעילות באתר הסחר, שינוי תמהיל סל המוצרים, הורדת מכסים ומכירה בחנויות הפיזיות. העלייה הובילה גם לשיפור של 6% ברווחיות הגולמית שעמדה על 59.8%, ללא עלייה בהוצאות הלוגיסטיות והשילוח ללקוחות.
לאחר שהחליטה החברה להפוך את החנות הזמנית שנפתחה בבאר שבע לחנות קבועה, פתחה בשבועות האחרונים עדיקה חנות פופ אפ בעיר פתח תקווה, לצורך בדיקת הרגלי הקניה של המותג באזור. החנות בפתח תקווה נפתחה על שטח של 162 מ"ר למשך שלושה חודשים וחצי. במרץ 2019 תפתח עדיקה חנות גם באייס מול באילת, לאחר שחתמה על חוזה שכירות עם הקניון בספטמבר האחרון.
בקניון הזהב בראשון לציון משלמת החברה דמי שכירות של 75 אלף שקל בחודש או 6.5% מהפדיון, הגבוה מביניהם. בהתאם להתפתחות המכירות המקוונות והרחבת פריסת החנויות, הכפילה עדיקה גם את המרכז הלוגיסטי שלה לשטח של 3,100 מ"ר על חשבון שטח המשרדים שהועתק למקום חלופי בתל אביב, בסמוך למרלו"ג, על שטח של 1,360 מ"ר.
הוצאות המכירה וההנהלה זינקו ב-80% ל-12.5 מיליון שקל, ושיעורן מהמכירות צמח ב-6.3%, על רקע הכניסה לתחומי פעילות חדשים ותפעול ארבע החנויות, לצד העלייה במצבת כח האדם של החברה. ברבעון הנוכחי נכנסה עדיקה לתחום חדש, תחת המותג עדיקה יאנג - פריטי לבוש המיועדים לבנות בגילאי 10-14. כמו כן, הרחיבה החברה את פעילות מוצרי הביוטי באתר עם מותג האיפור של סופר פארם, מילוקה. לשורת הוצאות המכירה וההנהלה תרמה גם עליה בהוצאות הפרסום ועלויות ההנפקה.
הרווח התפעולי ברבעון זינק ב-79% והסתכם ב-3.4 מיליון שקל. עדיקה סיימה את הרבעון השלישי עם ירידה של 10.8% ברווח הנקי ל-1.05 מיליון שקל - הנסיגה נובעת מתשלום מבוסס מניות למייסדי החברה בהיקף של מיליון שקל, וכן מגידול של חצי מיליון שקל במיסים ובמימון.
החברה דיווחה על מכירה של 585 אלף פריטים שנמכרו ברבעון השלישי, עליה של 117% בהשוואה לרבעון המקביל שמקורה בהמשך צמיחת החברה על רקע הגדלת מגוון המוצרים וכניסה לקטגוריות חדשות. שווי סל הקניה הממוצע ממשיך לרדת גם ברבעון הנוכחי לאחר שרבעון קודם הוא ירד ב-16%. זאת על רקע הכנסת מוצרי ביוטי מוזלים ומוצרים לבית לאתר עדיקה. שווי הסל ברבעון הנוכחי עמד על 161 שקל, ירידה של 21%.