הבנקים וחברות כרטיסי האשראי ממשיכות להפחית הלוואות לרכבים
מנתוני בנק ישראל עולה כי תיק האשראי לרכבים של הבנקים וחברות האשראי ירד ברבעון השני ב-1.6% ל-13.3 מיליארד שקל. בחברות האשראי המגמה הייתה יותר חזקה, דווקא בשל עלייה בתאבון הסיכון של החברות לאשראי יקר יותר
- שטייניץ מכריז רשמית: מ-2030 תיאסר מכירת מכוניות בנזין וסולר, ייצור החשמל בפחם ייפסק
- מעל 5,000 מכוניות סובארו למוסך - יש להחליף את מפעיל בלם החניה
- חוק אוויר נקי מתעדכן: האם מכירת מכוניות בנזין ודיזל תיאסר בשנת 2030?
מהנתונים שמתפרסמים כעת, נכון לסוף יוני סך האשראי שמגובה בשעבוד רכבים בבנקים עמד על 11.3 מיליארד שקל, ירידה קלה של קצת פחות מאחוז לעומת הרבעון הקודם. בחברות כרטיסי האשראי עמד סך התיק על 2 מיליארד שקל, ירידה חדה יותר של 5%. אגב הסיבה שחברות כרטיסי האשראי מקטינות את תיק אשראי הרכבים שלהן לא קשורה דווקא להתערבות המפקחת אלא דווקא להיערכות שלהן להיפרד מהבנקים והרצון להגדיל סיכונים כדי לשפר רווחיות ולהציע אשראים הנושאים ריביות גבוהות יותר, בעיקר הלוואות לכל מטרה – זאת שכן אשראי לרכב נחשב 'בטוח' יותר בגלל הבטוחה בדמות הרכב.
בסך הכל תיק האשראי לרכבים בחברות האשראי ובבנקים ירד ב-1.6% ברבעון והסתכם נכון לסוף המחצית ב-13.3 מיליארד שקל.