ברברי תפסיק למכור מוצרי פרווה - ולשרוף מוצרים שלא נמכרו
רשת היוקרה הבריטית הודיעה היום שלא תשלב יותר פרווה אמיתית בקולקציות שלה; בחודש יולי אישרה החברה ששרפה בשנה שעברה מוצרים בשווי של 29 מיליון פאונד
רשת ברברי הבריטית (Burberry Group) החליטה להיות "חברתית", ולאחר ביקורת של שנים מחליטה סוף סוף להפסיק את השימוש בפרווה בבגדים שלה. כך לפי הודעה שפרסמה היום (ה') הקבוצה.
- ליין האופנה של זלאטן איברהימוביץ' נסגר לאחר הפסד של כ-20 מיליון יורו
- הטרנדים של שנות האלפיים מאיימים להשתחל בחזרה לארון
- פראדה עם סנפירים: חומר הגלם החדש שמשרת את בתי האופנה הגדולים
הרשת התחייבה במקביל שלא תשרוף יותר מוצרים שלא נמכרו, פרקטיקה שנחשפה לפני כמה חודשים ועוררה תגובות קשות בקרב תנועות ירוקות, בתמיכת התקשורת והרשתות החברתיות. אך היא לא החברה היחידה שעושה זאת - ולזכותה מציינים היום בעיתונות הבריטית כי היא הראשונה שמודיעה פומבית על הפסקת הפרקטיקה הזו.
ברברי הוא אחד ממותגי היוקרה החזקים בבריטניה, בין היתר בזכות המקדמים האוליטמטיביים בממלכה - הזוג בקהאם שפרסם את הרשת במשך שנים ארוכות. היא נסחרת בלונדון בשווי של כמעט 9 מיליארד ליש"ט ונמנית על מדד פוטסי 100.
בחודש יולי אישרה ברברי ששרפה בשנה שעברה בגדים ומוצרי קוסמטיקה בשווי של 28.6 מיליון פאונד, כדי "להגן" על המותג שלה. בחמש השנים האחרונות השמידה בגדים ומוצרים בשווי של 105 מיליון פאונד. בתגובה לביקורת ציינה ברברי כי הקפידה לאגור את האנרגיה שנוצרה מהשריפה. היום מודיעה החברה שבכוונתה להשקיע מאמצים רבים במחזור ובתרומה של מוצרים - לאחר שתדאג לתקן חלק מהבגדים הפגומים לפני העברתם כתרומה.
פרווה אמיתית כאמור לא תשולב בקולקציות החדשות והרשת תחל להוציא מהמדפים באופן מדורג מוצרי פרווה קיימים. "מוצרי יוקרה עכשוויים משמעותם להיות אחראי חברתית וסביבתית. זוהי תפיסה מרכזית עבורנו בברברי והמפתח להצלחה בטווח הארוך", אמר מנכ"ל הקבוצה מרקו גובטי (Marco Gobbetti). גובטי ציין עוד כי הוא מקווה ששאר החברות יתחייבו גם הן להפסיק לשרוף מוצרים שלהן.