הקופסה המסתורית של שויד הסגירה את הפיתוח של צ'ק פוינט
תמונה בלינקדאין הציגה את ננו סקיוריטי, המוצר החדש שעליו עובדת ענקית אבטחת המידע, וצפוי לתת הגנה לחיבוריות של מוצרים ל־IoT
לחצו כאן לערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט
חברת האבטחה הישראלית צ'ק פוינט ידועה במעטה הסודיות שלה ובמיעוט ההדלפות מכיוונה. כעת נודע ל"כלכליסט" כי החברה עובדת על מוצר חדש בשם ננו סקיוריטי (Nano security).
צ'ק פוינט עדיין לא השיקה את המוצר רשמית, אך גיל שויד, המנכ"ל המזוהה כל כך עם החברה, העלה תמונה מסקרנת כשבידו קופסה קטנה ומסתורית בצבע לבן, שעוררה את תשומת הלב של קהילת הסייבר.
- חור בווטסאפ: האקרים יכולים לשנות הודעות, לבצע מניפולציות בקלות
- עלייה של 8% ברווחי צ'ק פוינט - תוכנית הרכישה העצמית הוכפלה
- מצ'ק פוינט, דרך 8200 ועד מיקרוסופט: אלה 50 האנשים המקושרים ביותר בסייבר הישראלי
שויד אמר לא פעם כי הדור הבא של ההתקפות - וכתוצאה מכך הביקוש למוצרי הגנה - יגיע מהחיבוריות של מוצרים ל־IoT (האינטרנט של הדברים). שויד הסביר כי השוק ידרוש אז מענה שאין לו היום פתרון הגנתי, כמו שיש במחשבים.
על פי מידע שהגיע ל"כלכליסט", המוצר הקטן החדש ייתן את המענה בדיוק לחיבוריות הזו. בחברה עובדים עליו כחלק ממכשיר קונספט. המוצר שטרם הושק הוא סוג של מיני פיירוול, תוכנת חומת האש המפורסמת של צ'ק פוינט, על גבי לוחות מחשוב מוקטנים (Small Form Factor) למוצרי IoT.
מצ'ק פוינט סירבו להתייחס לדברים.
ההתקפות היום מגיעות דרך הענן
ה־IoT, מילת הבאזז של השנים האחרונות, מתייחסת לרכיבים שעד כה נכללו בסמארטפונים ובמחשבים, אך הפכו זולים עד כדי שאפשר יהיה להתקין אותם בכל מכשיר שהיה עד היום "טיפש" - ולחברו לאינטרנט.
הרעיון הוא לשלב חיישנים וחיבור רשת למקררים, מכונות כביסה, רהיטים, תיקים, בגדים, כלי רכב - לכל דבר בעצם. בצ'ק פוינט יצאו בשנים האחרונות באסטרטגיה שהם כינו "הגנה בכל מקום". המוצר החדש הוא חלק מהאסטרטגיה הזו. מתקפות סייבר מהוות איום משמעותי ביותר כיום, ויותר פשעים מבוצעים דרך הרשת. בהתחשב בנזקים ולעתים ברווחים הפוטנציאליים הגבוהים הנובעים מהתקפות סייבר, התחום פורח.
מדינות, ארגונים וחברות פרטיות רוכשות מוצרי אבטחת מידע ומתמגנות נגד איומי סייבר, אבל השוק הפרטי מדשדש מאחור. הגנה על מכשירים חכמים שנמצאים בכל מקום, בבית ובמשרד, יכולה להיות קפיצת המדרגה הבאה של צ'ק פוינט. לחברה מחלקת מחקר ופיתוח מפוארת, שאחראית על המוצר החדש.
בחברה רואים שסוגי ההתקפות גם עוברים שינוי. אם בעבר היו תקיפות של אתרים ברשת, ובהמשך דרך חולשות באפליקציות, היום ההתקפות מגיעות דרך הענן, שאליו מחוברים מכשירי IoT רבים. צ'ק פוינט החליטה לאחרונה להתמקד גם באבטחת מכשירי סלולר, על רקע העלייה הניכרת בגישה למשאבים הארגוניים, כגון דואר אלקטרוני דרך הסלולר, שהעלתה את רמת הסיכון לחדירה למידע רגיש.
הסיכון הגדול הבא: כלי הרכב על הכבישים
הנזק שעלול לנבוע מפריצה למכשירים חכמים הוא אדיר. לא מדובר רק במידע כמו אילו מוצרים המקרר החכם הזמין מהסופר המקומי, או כמה פעמים הופעלה מכונת הכביסה מרחוק ובאיזו תוכנית סחיטה. יש מוצרים כמו טלוויזיה עם מיקרופון ומצלמה מובנים, שיכולים לתעד אנשים ודיונים חשובים בביתם הפרטי.
לעת עתה, החשש הכי גדול של תעשיית הסייבר בגזרת האינטרנט של הדברים הוא כלי הרכב. מיליוני מכוניות מחוברות לאינטרנט נוסעות כבר היום בכבישים, ועוד מאות רבות מצויות בדרכן אליהם.
החיבור הזה הופך את הנסיעה לבטוחה וליעילה יותר, אבל החשש שהאקרים יפרצו למערכות של הרכב וישתלטו עליו, או ישתלו וירוסים העלולים לסכן חיים מעיב על התמונה. חשש זה מגביר את ההייפ סביב יצירת פתרונות להגנה מפני מתקפות סייבר על כלי הרכב. ההגנה על מוצרים חכמים שמחוברים לרשת האינטרנט עדיין בחיתוליה, אך זו נישה מעניינת מאוד עבור צ'ק פוינט לחדור אליה.