שטראוס: עלייה של 3% במכירות ברבעון השני וגידול של 14% ברווח הנקי
הקבוצה סיימה את הרבעון השני עם מכירות שהסתכמו ב-2.1 מיליארד שקל. העלייה במכירות התבטאה ברווח הגולמי של הקבוצה שעלה ברבעון השני ב-8% והסתכם ב-813 מיליון שקל. הרווחיות הגולמית עלתה גם היא ב-1.8% והסתכמה ב-38.7% ברבעון הנוכחי
לחצו כאן לערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט
קבוצת שטראוס ממשיכה להציג מגמה חיובית שאיפיינה אותה ברבעונים האחרונים. הקבוצה סיימה את הרבעון השני לשנת 2018 עם צמיחה של 3% במכירות ביחס לתקופה מקבילה, ואלה הסתכמו ב-2.1 מיליארד שקל. המכירות הושפעו מהחלשות המטבע הברזילאי אל מול השקל ביחס לתקופה מקבילה אשתקד. הצמיחה האורגנית במכירות החברה, בנטרול השפעת שערי החליפין, הסתכמה בכ- 6.4%. נתח השוק של שטראוס בענף המזון והמשקאות בישראל עומד על 12%.
- תנובה ושטראוס ישלמו את מחיר החלב החדש
- ציון בלס או תומר הרפז: בורסת השמות לתפקיד מנכ"ל שטראוס נפתחה
- מנכ"ל קבוצת שטראוס, גדי לסין, פורש מסיבות רפואיות
העלייה במכירות התבטאה ברווח הגולמי של הקבוצה שעלה ברבעון השני ב-8% והסתכם ב-813 מיליון שקל. הרווחיות הגולמית עלתה גם היא ב-1.8% והסתכמה ב-38.7% ברבעון הנוכחי.
הרווח התפעולי עלה בכ-11.2% והסתכם ב- 207 מיליון שקל. שיעורו מהמכירות עמד על כ- 9.9%, לעומת 9.1% מהמכירות בתקופה המקבילה אשתקד. קבוצת המזון חתמה את הרבעון השני של השנה עם רווח נקי של 112 מיליון שקל – עלייה של 14% ביחס לתקופה מקבילה.
פעילות קבוצת שטראוס בישראל רשמו עלייה של 5.6% ביחס לתקופה מקבילה אשתקד ל-778 מיליון שקל, שנבעה מעלייה במכירות חטיבת הממתקים והחטיפים וחטיבת הבריאות ואיכות חיים. חטיבת התענוג והנאה הכוללת את שוקולד עלית, עוגות, וחטיפים מתוקים ומלוחים, רשמה עלייה של 9.6% במכירות הרבעון השני. במכירות בתחום הבריאות ואיכות החיים, חטיבה הכוללת את פעילות מחלבת שטראוס, יד מרדכי וסלטי המותג אחלה, רשמה שטראוס עלייה של 3.9% במכירות. מכירות שטראוס קפה ירדו ב-0.3% ברבעון השני של השנה והסתכמו ב-978 מיליון שקל.
שטראוס מנוהלת על ידי גיורא בר דעה, ממלא מקום מנכ"ל הקבוצה, אשר מחליף את גדי לסין, שבחודש יולי סיים את תפקידו מסיבות רפואיות. בר דעה מסר: "קבוצת שטראוס מציגה רבעון נוסף של צמיחה, זאת בהמשך למגמה שמאפיינת אותה ברבעונים האחרונים. תוצאות הפעילות של שטראוס בישראל מלמדות על המשך צמיחה בקצב גבוה מקצב צמיחת הענף כולו. כתוצאה מכך, נתח השוק של החברה בישראל בענף המזון והמשקאות עומד על 12%. צמיחה זו בהכנסות החברה נובעת בעיקר מחדשנות ומגיוון סל המוצרים של החברה וכך נמשיך לעשות גם בעתיד.
"בפעילות הגלובלית שטראוס הגדילה את רווחיותה בתחום הקפה, פעילות המים בסין ממשיכה לצמוח, מכירות סברה בארה"ב ממשיכות לגדול ואובלה מחזקת מעמדה באוסטרליה וניו זילנד. הקבוצה ממשיכה להרחיב את פעילותה הבינלאומית, שמהווה כמחצית מהכנסות החברה, ותמשיך לעשות זאת גם ברבעונים הבאים".