בעקבות ההסלמה במלחמת הסחר: יצרנית הרכב דיימלר חותכת תחזיות
יצרנית הרכב היא החברה הגדולה הראשונה שחותכת את התחזית שלה בעקבות הסלמת סכסוך הסחר בין ארה"ב וסין, על בסיס ההנחה שצרכנים סינים צפויים לקנות פחות מכוניות מרגע שסין תטיל מכסים על מכוניות אמריקניות מיובאות
חברת דיימלר היא החברה הגדולה הראשונה שחותכת את תחזית ההכנסות שלה בעקבות הסלמת סכסוך הסחר בין ארה"ב וסין, על בסיס ההנחה שצרכנים סינים צפויים לקנות פחות מכוניות מרגע שסין תטיל מכסים על מכוניות אמריקניות מיובאות.
- טראמפ חתם על צו שימנע את הפרדת הילדים
- הקרב על הנפט: טראמפ מצייץ, סעודיה מתיישרת ואופ"ק מתקוטטת
- האיחוד האירופי מגיב לטראמפ: מטיל מכסים על מוצרים אמריקאיים ב-2.8 מיליארד יורו
יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית הודיעה אתמול שתחזית ההכנסות השנתית שלה תהיה נמוכה יותר מזו של שנה שעברה. מכוניות משפחתיות מסדרה C ורכבי שטח של דיימלר מיוצרים באלבמה ואז נשלחים לסין, ואלו הרכבים לגביהם תקפים כעת המכסים עליהם הודיעה סין בתגובה לאלה של דונלד טראמפ.
עם הסיכויים העולים למלחמת סחר כוללת, מעט מאוד תעשיות לא צפויות להינזק, בעוד רובן המכריע צפוי ללכת בעקבות דיימלר ולהוריד את תחזית ההכנסות שלהן, כך אומר ניקולס סמית', אסטרטג בחברת CLSA Securities בטוקיו.
חברת MillerCoors, יצרנית הבירות Miller Lite ו-Coors Lite הזהירה בשבוע שעבר שהמכסים האמריקנים על פלדה ואלומיניום עלולים להוביל לפגיעה בהיקף 40 מיליון דולר ברווח הנקי שלה.
מניותיהן של יצרניות רכב גרמניות יורדות כבר מהבוקר. מניות דיימלר ירדו ב-2.9%, מניותיה של ב.מ.וו., המייצאת מכוניות לסין ממפעלה בספרטנבורג, דרום קרוליינה, ירדו ב-2.1%, ומניות וולקסואגן – המייצאת חלק יחסי קטן יותר ממכוניותיה לסין – ירדו ב-1.4%.
ב.מ.וו., יצרנית מכוניות היוקרה השנייה בגודלה בעולם, ייצאה בשנה שעברה יותר מ-100,000 מכוניות ספורט ושטח לסין ממפעלה בארה"ב. בעוד המספר הזה עומד בכל מקרה לקטון השנה כיוון שהחברה עוברת לייצר את רכבי השטח X3 שלה בסין, הרכבים מסדרת X5 עדיין ייוצאו מארה"ב. ב.מ.וו.
חשופה לנזק של 115 מיליון דולר כתוצאה מהמהלכים הללו, כך אומר האנליסט יורגן פיפר מ-Bankhaus Meltzer. "אני חושב שיהיו הרבה חברות שתחזית המכירות שלהן תקטן. החברות האירופאיות יספגו נזק ללא ספק, וכך גם הסינים. במלחמת סחר כולם מפסידים", כך פיפר.