גם פסח עזר: פוקס עברה מהפסד לרווח ברבעון הראשון של 2018
חברת האופנה של הראל ויזל סיימה את הרבעון עם רווח נקי של 15.7 מיליון שקל לעומת הפסד של 17.8 מיליון שקל ברבעון ראשון 2017; ההכנסות עלו ב-21% ל-424 מיליון שקל
קבוצת פוקס מפרסמת את תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2018 המעידות על שיפור ניכר בפרמטרים התפעוליים והפיננסיים. קבוצת האופנה המובילה, המנוהלת על ידי הראל ויזל, סיימה את הרבעון עם רווח נקי של 15.7 מיליון שקל לעומת הפסד של 17.8 מיליון שקל ברבעון ראשון 2017.
- קומקאסט לא מוותרת: צפויה להגיש הצעה חדשה על נכסי פוקס
- דפדפן פיירפוקס יתחיל להציג בעצמו פרסומות לגולשים
- הראל ויזל: "אם הייתי יודע ששילב על המדף, הייתי קונה"
העלייה ברווח הנקי נבעה מעליה במכירות, ומשיפור ברווח הגולמי והתפעולי. עיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון הראשון לעומת שנה שעברה שבה מכירות החג יוחסו לרבעון השני, והעובדה שהשנה קולקציית הקיץ נכנסה לחנויות מוקדם בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד, תרמו לעליה במכירות ולשיפור ברווח הגולמי.
קבוצת האופנה סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 424.8 מיליון שקל, עלייה של 21.6% ביחס לתקופה המקבילה. השיפור בא לידי ביטוי במכירות החנויות הזהות שהושפעו לטובה בשל עיתוי חג הפסח. במגזר האופנה ואופנת הבית הציגה פוקס עלייה של 5.3% במכירות החנויות הזהות ובללין עלו המכירות במ"ר ב-16.6%. בחנויות הלא זהות עמדו המכירות למ"ר על 1102 שקל - במגזר האופנה ובללין עמדו על 2763 שקל.
השיפור במכירות נרשם הן בתחום האופנה והן בללין. במגזר אופנה ואופנת הבית רשמה פוקס עלייה של 8.4% במכירות שהסתכמו ב-410.5 מיליון שקל ובללין נרשמה עליה של 15.9% במכירות ל-48.5 מיליון שקל.
גידול בשטחי המסחר והשקת אתר טרמינל X ברבעון האחרון של 2017, הגדילו את הוצאות השכר והעלו את שורת הוצאות המכירה והשיווק של הקבוצה ב-21% ל-217.8 מיליון שקל.
פוקס הציגה צמיחה ברווח הגולמי של 36.7% והוא עמד בסיום הרבעון הראשון על 239 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי עלה ב-6.3% ל-56.3% והושפע לטובה הן מתמהיל המכירות בין קולקציית החורף לקולקציית הקיץ שהושקה השנה מוקדם והן משיפור בעלויות כתוצאה מירידת שער הדולר וכן משיפור בעלויות הרכש מספקים.
השיפור ברווח הגולמי ובמכירות חלחל לשורת הרווח התפעולי שעלה ב- 6.8% והסתכם ב-19 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של 8.2 מיליון שקל ברבעון ראשון 2017.