$
שווקי חו"ל

צרות בטסלה: מהנדס הרכב הראשי עוזב את החברה

לפי דיווחים בארה"ב, עזיבתו של דאג פילד נרשמת על רקע בעיות ייצור מתמשכות במודל 3 של המכונית המשפחתית; מטסלה נמסר כי פילד רק לקח פסק זמן

שירות כלכליסט 14:0112.05.18
סמנכ"ל ההנדסה של טסלה, דאג פילד, עוזב את החברה. וול סטריט ג'ורנל ובלומברג דיווחו אתמול (ו') שפילד פורש מתפקידו בטסלה - על רקע בעיות ייצור מתמשכות במודל 3 של המכונית המשפחתית של החברה. עם זאת, דובר טסלה מסר בתגובה כי "דאג לוקח פסק זמן כדי למלא מצברים ולבלות זמן עם משפחתו. הוא לא עוזב את טסלה".

 

 

 

פילד, ששימש בעבר כסגן נשיא להנדסת חומרה באפל, הצטרף לטסלה ב-2013. הוא היה אחראי לפיתוח כלי רכב חדשים, כולל המשפחתית החשמלית מודל 3, שהיא הדגם הראשון של החברה המיועד לשיווק לשוק הרחב.

 

 

מה דעתך על מניית TESLA INC:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

 

עתידה של טסלה תלוי בייצור יעיל ובהיקף נרחב של מודל 3, אך עד כה היא לא מצליחה לעמוד ביעדי הייצור שלה, וטרם החלה לשווק לצרכניה הפוטנציאליים את הרכב הבסיסי שעולה 35 אלף דולר.

 

ברבעון הראשון של 2018, ייצרה טסלה 9,766 מכוניות ממודל 3, וזאת לאחר שייצרה רק 2,425 ברבעון שקדם לו. כשחשפה לראשונה את מודל 3, אמר המנכ"ל אלון מאסק שהחברה תוכל לייצר 20 אלף מכוניות מדי חודש עד סוף 2017.

 

מודל 3 הפכה ברבעון שעבר למכונית החשמלית הנמכרת ביותר בארה"ב, עם יותר מ-450 אלף הזמנות, כאשר כל אחת מהן מצריכה מקדמה של אלף דולר מצד הקונה העתידי. טסלה לא דיווחה כמה אנשים ביקשו את כספם בחזרה.

 

 צילום: יצרן

 

 

בתחילת אפריל הודיע מאסק שהוא ייקח מדאג פילד את הפיקוד על ייצור מודל 3.

 

 

 

עזיבתו של פילד היא האחרונה בשורת עזיבות של בכירים את טסלה, ביניהם ג'ים קלר, מנהל חטיבת הרכב האוטונומי, שעבר לאינטל.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x