צרות בטסלה: מהנדס הרכב הראשי עוזב את החברה
לפי דיווחים בארה"ב, עזיבתו של דאג פילד נרשמת על רקע בעיות ייצור מתמשכות במודל 3 של המכונית המשפחתית; מטסלה נמסר כי פילד רק לקח פסק זמן
- תאונה קטלנית נוספת לטסלה: הסוללה החשמלית של הרכב עלתה באש, שני נערים נהרגו
- אלון מאסק קרא לאנליסטים 'משעממים' - וזה יעלה לו 750 מיליון דולר
- יצרניות הרכב מחפשות מסלול אל המשקיעים
פילד, ששימש בעבר כסגן נשיא להנדסת חומרה באפל, הצטרף לטסלה ב-2013. הוא היה אחראי לפיתוח כלי רכב חדשים, כולל המשפחתית החשמלית מודל 3, שהיא הדגם הראשון של החברה המיועד לשיווק לשוק הרחב.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
עתידה של טסלה תלוי בייצור יעיל ובהיקף נרחב של מודל 3, אך עד כה היא לא מצליחה לעמוד ביעדי הייצור שלה, וטרם החלה לשווק לצרכניה הפוטנציאליים את הרכב הבסיסי שעולה 35 אלף דולר.
ברבעון הראשון של 2018, ייצרה טסלה 9,766 מכוניות ממודל 3, וזאת לאחר שייצרה רק 2,425 ברבעון שקדם לו. כשחשפה לראשונה את מודל 3, אמר המנכ"ל אלון מאסק שהחברה תוכל לייצר 20 אלף מכוניות מדי חודש עד סוף 2017.
מודל 3 הפכה ברבעון שעבר למכונית החשמלית הנמכרת ביותר בארה"ב, עם יותר מ-450 אלף הזמנות, כאשר כל אחת מהן מצריכה מקדמה של אלף דולר מצד הקונה העתידי. טסלה לא דיווחה כמה אנשים ביקשו את כספם בחזרה.
בתחילת אפריל הודיע מאסק שהוא ייקח מדאג פילד את הפיקוד על ייצור מודל 3.
עזיבתו של פילד היא האחרונה בשורת עזיבות של בכירים את טסלה, ביניהם ג'ים קלר, מנהל חטיבת הרכב האוטונומי, שעבר לאינטל.