סלטיק תגייס בת"א 15 מיליון דולר לפי שווי של 100 מיליון דולר
חברת טכנולוגיית הסלולר מהרצליה תשתמש בכסף כדי להעמיק את פעילותה בארה"ב ולהיכנס לתחומי פעילות נוספים
"מטרת הגיוס היא לא אקזיט, אלא צמיחה", כך אמר היום (א') רונן דניאל, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה והתוכן הסלולרי סלטיק (celltick) בשיחה עם משקיעים לקראת ההנפקה בבורסה בתל אביב.
- אחרי ירידה של 10% מאז ההנפקה: רני צים רוכש מניות להחזיר את האמון
- הנפקת השנה: שיאומי בחרה להנפיק בבורסת הונג קונג - תנסה לגייס 10 מיליארד דולר
- אייס חוזרת לבורסה: מתכננת לגייס 101 מיליון שקל לפי שווי 330 מיליון שקל
לדברי דניאל, שהקים בשנת 2000 את חברת שיווק שירותי המדיה למובייל, בכוונת החברה לגייס 15-12 מיליון דולר באמצעות הנפקת מניות ולפי שווי של כ-100 מיליון דולר.
במצגת שהציג דניאל נכתב כי הכנסותיה של סלטיק בשנת 2017 הסתכמו ב-29 מיליון דולר והרווח הגולמי עמד על 15 מיליון דולר. לפי פילוח גאוגרפי, כ-48% מההכנסותיה של סלטיק מגיעות מהשוק האסייתי, כ-30% מהשוק האמריקאי והיתר מהשוק האירופי. "בכוונתנו להעמיק את החדירה בארה"ב בשנים הקרובות", ציין דניאל.
עוד עולה מהמצגת כי כ-60% מהכנסותיה של החברה מגיעים מפלטפורמת התראות מבוססות זמן ומקום לקהלים גדולים, כאשר הלקוחות הגדולים שלה הם ספקי תקשורת בינלאומיים.
מספר המשתמשים בפלטפורמה עומד על כ-107 מיליון משתמשים והמודל העסקי של החברה בתחום זה הוא מכירת רישיונות תוכנה ואחזקה שנתית.
לפי דניאל, אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של החברה היא אפליקציית start - ממשק משתמש אישי, שכולל גישה מהירה לאפליקציות ושירותים שונים ממסך הפתיחה של הטלפון. הכנסותיה של סלטיק מאפליקציה זו, שהושקה ב-2013, הסתכמו אשתקד ב-6.8 מיליון דולר - זאת לעומת הכנסות של 1.5 מיליון דולר ב-2016.
בחברה ציינו כי השנה ההכנסות מאפליקציה זו צפויות להסתכם ב-11 מיליון דולר, עלייה של 60%. בשנת 2014 חתמה סלטיק על הסכם מסגרת עם ענקית התקשורת הגרמנית דויטשה טלקום. במסגרת ההסכם שיווקו המפעילים הסלולריים של הענקית הגרמנית גרסה מתואמת של Start על גבי מכשירי אנדרואיד.
מנוע צמיחה נוסף עליו הצביע דניאל הוא מגזין סלולרי על פי דרישה בשם MAGAZINE. המגזין מוטמע תמורת כסף באפליקציות הרוצות בשירות, והוא מספק תוכן מיידי ומותאם אישית ללא מאמצי פיתוח מצד מפתחי האפליקציה.
בהתאם למודל העסקי, סלטיק גובה את התשלום עבור הפרסום מהמפרסמים וחולקת אותו עם מפתחי האפליקציות וספקי התוכן. לדברי החברה, באמצעות המגזין נצפים למעלה ממיליארד דפי תוכן בחודש.
עוד ציינו בסלטיק כי הרוב המוחלט של רווחי החברה מהשנים האחרונות הושקעו במחקר ופיתוח. בשלוש השנים האחרונות הוצאות המו"פ של החברה עלו בהתמדה וצמחו מ-5.1 מיליון דולר ב-2015 ל-7 מיליון דולר ב-2017. מיום הקמתה השקיעה החברה כ-80 מיליון דולר במו"פ.
בעלי המניות העיקריים של החברה הם שתי קרנות ההון סיכון JVP ואמדאוס, המחזיקות ב-35% ו-,25% בהתאמה. הנהלת החברה, יזמים ועובדים מחזיקים ב-23%. בדירקטוריון החברה יושבים המנכ"ל והמייסד רונן דניאל, מייק קלי - נשיאה לשעבר של ענקית המדיה האמריקאית AOL, וקובי רוזנגרטן - שותף בקרן JVP המשמש גם כיו"ר החברה.