זינוק של 53% במספר המנויים לסלקום TV ב-2017
חברת התקשורת רשמה בשנה החולפת ירידה של 24.7% ברווח הנקי ל-112 מיליון שקל, למרות גידול במספר מנויי הסלולר; מספר המנויים לשירות הטלוויזיה עלה ל-170 אלף בתי אב והוביל את החברה לרווחיות בתחום
ההכנסות והרווחים של סלקום ירדו במהלך 2017, אך מספר המנויים בטלוויזיה זינק ב-53% והפעילות בתחום הפכה לרווחית - כך לפי הדו"ח השנתי והרבעוני שפרסמה הבוקר (ב') החברה בניהולו של ניר שטרן. סלקום לא תחלק דיבידנד על פעילותה ברבעון הרביעי של 2017.
- ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בסלקום ונטוויז'ן 013
- צו מניעה נגד שידור הסדרה "או בוי" בסלקום ובפרטנר
- ניודי הסלולר: מספר מנויי HOT מובייל זינק ב-3,389 בחודש פברואר
לפי הדו"ח, ב-2017 עמדו הכנסות החברה על 3.87 מיליארד שקל, ירידה של 3.9% לעומת 2016. הרווח התפעולי ירד ב-4.2% ל-297 מיליון שקל והרווח הנקי התרסק ב-24.7% ל-112 מיליון שקל.
ברבעון הרביעי של 2017 עמדו ההכנסות של 975 מיליון שקל - ירידה של 0.9% לעומת הרבעון המקביל ב-2016, והרווח הנקי עמד על 10 מיליון שקל ירידה של 28.6%.
הירידה נרשמה חרף יציבות ואף גידול קל במספר מנויי הסלולר של החברה, שעמד בסוף 2017 על 2.817 מיליון מנויים. מדובר בגידול של כ-0.6% (16 אלף מנויים) לעומת סוף 2016. שיעור הנטישה עמד על 45.8% ב-2017 (גידול של 8%) ו-11.5% ברבעון הרביעי (גידול של 10.6%). ההכנסות בתחום רשמו ירידה שנתית של 10%, ולדברי סמנכ"ל הכספים שלומי פרילינג, הושפעו בעיקר מסיווג התמורה מהסכם השיתוף עם גולן שנכנס לתוקף באפריל 2017.
החברה יכולה להתנחם בזינוק במספר המנויים בשירות סלקום TV, שהגיע בשנה שעברה ל-170 אלף בתי אב. מדובר בגידול של 53% לעומת שנה שעברה, שהביא את סלקום לרווחיות בתחום הטלוויזיה עם תרומה חיובית ל-EBITDA. נכון להיום עומד מספר המנויים על 183 אלף.